سرویس تجسمی هنرآنلاین: در هفته نخست خردادماه نمایشگاهی در دو محل توسط No Man' Art Gallery با مدیدیت امیلی کاستر برگزار شد. بیست و دو هنرمند از هلند، چین، افریقای جنوبی، دانمارک، فرانسه، روسیه، سورینام و همین طور ایران در این نمایشگاه حضور داشتند. هنرمندان جوانی که با مدیاهای متفاوت و ایده‌ها و تجربیات مختلف در کنار هم قرار گرفته‌اند. طراحی، نقاشی، حجم، ویدئو در اندازه‌ها و موضوعات متفاوت با چیدمانی سنجیده در تعامل با هم در این نمایشگاه‌ها دیده می‌شوند.

No Man' Art Gallery بدون تأکید بر هنرمندان یک منطقه خاص به دنبال معرفی و حمایت از هنرمندان جوان است. این گالری از سال 2010 نمایشگاه‌هایی را در شهرهای آمستردام، هامبورگ، کوپنگهام، بمبئی، پاریس، شانگهای، کیپ تاون و روتردام از هنرمندان کشورهای مختلف برگزار کرده است. این برنامه فرصتی برای تبادل ایده‌ها و دستاوردهای هنرمندان در نقاط مختلف جهان فارغ از محدودیت‌های منطقه‌ای است. تهران به عنوان نهمین مقصد این گالری انتخاب شد و آثار این هنرمندان در دو محل به نمایش در آمد.

در نمایش تهران با کیوریتوری خانم‌ها امیلی کاستر، لی لان ونگ و زهره دلداده در راستای برنامه‌های پیشین فضایی ایجاد شد تا هنرمندانی مستقل ایده‌ها و روایت‌های خود را به زبان شخصی خود بازگو کنند. هنرمندان خارجی که در برنامه‌های پیشین سابقه همکاری با این گروه را داشته‌اند و هنرمندان ایرانی: آریا تابنده‌پور، مهرداد جعفری، مجید بیگلری، سپیده زمانی، سام سمیعی و شیرین محمد، نیز توسط لی لان ونگ و زهره دلداده انتخاب شدند. هنرمندانی که روند کاری مشخص و موفقی داشته‌اند ولی در فرصت‌های بین المللی حضور نداشته‌اند.

یکی از دغدغه‌های اصلی کیوریتورها در تهران انتخاب محل مناسبی بود که پارامترهای آنان را پوشش دهد. در تهران برای نخستین بار نمایش در دو محل متفاوت برگزار شد. در تجربیات گذشته در سایر کشورها نمایشگاه‌ها در ساختمان‌های متروک، سوله‌های صنعتی، پناهگاه‌ها و ساختمان‌های در حال ساخت و پارکینگ‌ها بود. در ایران به دلیل نیاز به مجوز گالری این فرآیند تا حدی سخت شد. به همین دلیل برای حفظ روال گذشته و اجرای قوانین محلی نمایش در دو محل یکی در یک گالری (گالری آس در خیابان شریعتی) و دیگری در یک خانه قدیمی در مرکز شهر (خیابان حافظ، خیابان غزالی) برگزار شد. فضای مدرن و سفید و هندسی گالری در تضاد کامل با خانه تو در تو و آجری و تقریباً مخروبه قرار دارد. انتخاب آثار و چیدمان در دو فضای متفاوت و با انعطاف بالای هنرمندان میسر شد. چیدمان برخی آثار چنان با فضا درگیر بودند که هنرمندان به شکل قابل توجهی فضا را وارد اثر کرده بودند.

رفتار تیمی یکی از مشخصه‌های بارز این نمایش بود. امکان تعامل سه کیوریتور برای نمایشگاهی که خط مشی مشخصی ندارد و معیار منعطفی را برای انتخاب آثار در نظر دارد قابل تأمل است. از سوی دیگر همین رفتار گروهی را می‌توان در رفتار هنرمندانی دید که تنها چند تجربه مشترک کوتاه را پشت سر گذاشته‌اند. از نمونه‌های این تعامل به نمایش ویدئو آرت مجید بیگلری بر پشت پرده نقاشی سام سمیعی می‌توان اشاره کرد که البته هر دو هنرمند تجربیات نمایشگاهی بسیاری در ایران داشته‌اند. انتخاب هنرمندان که معمولاً در زمان کوتاه اقامت کیوریتورها در منطقه مورد نظر شکل می‌گیرد مسئله‌ای حساس و محل توجه است. دایره هنرمندان این مجموعه هر بار و در نمایشگاه هر کشوری بزرگتر و متنوع‌تر می‌شود.

نمایش No Man' Art Gallery بدون هیچ ادعا و پرگویی فضایی فراهم آورده تا هنرمندانی از نقاط مختلف دنیا با شیوه‌ها و ایده‌های منحصر به فرد خود کنار هم قرار بگیرند و نتایج کار خود را به اشتراک و گفتگو بگذارند.

نمایشگاه گالری آس به پایان رسیده اما نمایشگاه دوم در خیابان حافظ همچنان برقرار است و علاقمندان می‌توانند به خیابان غزالی، شماره 17 از ساعت 16 تا 20 برقرار است.