سرویس مد و لباس هنرآنلاین : آتوسا حسین‌زاده، نفر دوم بخش طراحی جواهرات و زیورآلات پنجمین جشنواره مد و لباس فجر 30 ساله است و هرچند در دبیرستان در رشته ریاضی و فیزیک درس خوانده اما در دانشگاه در رشته گرافیک تحصیل کرده و از کودکی هنر نقاشی را هم دنبال کرده است‌.

حسین‌زاده درباره طرح برگزیده‌اش در جشنواره فجر به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این اثر با الهام‌گیری از نقوش برجای مانده از عصر صفوی طراحی شد و این همان سوژه‌ای بود که از سال‌های قبل علاقه بسیاری به آن داشتم و معتقدم از حجاری و حکاکی‌های باستانی تا نگارگری و معماری ایرانی می‌تواند دست‌مایه طراحی زیورآلات قرار گیرد.

او افزود: یکی از منابع بی‌نظیر هنر ایرانی و اسلامی شهر اصفهان است و من ایده طرح حاضر در جشنواره فجر را از تصاویر روی دیوار شبستان مسجد امام این شهر دریافت و سعی کردم تونالیته رنگی و فضای عرفانی و معنوی در کار موج زند.

برگزیده پنجمین جشنواره مد و لباس فجر در ادامه با اشاره به ضعف طراحی زیورآلات در بخش مردانه گفت: در حوزه زیورآلات مردانه همچون پوشاک این قشر ضعف و کاستی وجود دارد و از همین رو آقایان ایرانی به استفاده از حلقه‌های ازدواجشان هم ارادتی ندارند.

این هنرمند با اشاره به حضور هنرمندان چهره در عرصه‌های بین‌المللی بدون توجه به زیورآلات ایرانی ادامه داد: دیده می‌شود که بانوان مطرح ایرانی به تازگی توجه ویژه‌ای به مقوله طراحی لباس خود برای حضور در فستیوال های خارجی دارند اما زیورآلاتشان معمولا از برندهای خارجی انتخاب می‌شود و باید ریشه‌های این کم‌توجهی را بررسی کرد.

حسین‌زاده در خاتمه تصریح کرد: با توجه به ورود این رشته هنری طی سال‌های اخیر به کشور فضای آکادمیک طراحی جواهرات و زیورآلات هم دچار ضعف است و معتقدم افراد برای ورود به این عرصه باید گزینش شده و با شناخت از تاریخ هنر و داشتن یک پیشینه از رشته‌های هنری وارد این عرصه شوند.