به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی ، ساخت نخستین تالار نمایش آبادان به همت سازمان منطقه آزاد اروند و همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه یکشنبه با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محوطه مجموعه فرهنگی هنری ثامن الائمه این شهر آغاز شد.

سالن بلک باکس شهر خرمشهر در مجاورت تالار خلیج فارس این شهر و سالن تئاتر شهر آبادان در مجاورت مجتمع فرهنگی هنری ثامن الائمه این شهر احداث می‌شود.

معاون هنری وزیر در این مراسم تاکید کرد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام تلاش خود را برای تبدیل این مکان‌ها به فضاهایی مجهز، می‌کند.

وی در مصاحبه ای اعلام کرد: بخشی از زمین‌های در اختیار ارشاد برای احداث دو سالن بلک باکس (پلاتو) اختصاص داده شد و سازمان منطقه آزاد اروند برای هر سالن یک میلیارد ریال تقبل کرده است. امیدواریم تا سوم خرداد سال آینده شاهد افتتاح این سالن‌ها باشیم.

رئیس اداره فرهگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبادان نیز در خصوص این طرح گفت:این پروژه فرهنگی در زمینی به مساحت ٧٠٠ متر مربع و اعتبار پیش بینی شده ١٠ میلیارد ریال و در مدت یک سال ساخته می‌شود.

فرهاد پورغراوی علوانی اضافه کرد:١٠ میلیارد اعتبار برای ساخت این تالار از سوی معاونت فرهنگی و هنری سازمان منطقه آزاد اروند تخصیص داده شد و تجهیز آن از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌گیرد.

پورغراوی علوانی افزود:این طرح شامل سالن تئاتر پلاتو، فضای انتظار و دکوراسیون است.

وی با بیان روند پیگیری مسئولان برای اجرای این طرح، گفت:با پیگیری مستمر شورای شهر در سال گذشته به منظور تأمین فضایی برای اجرای تئاترهای پلاتو برای هنرمندان شهر، اعتبار این طرح با رایزنی و همکاری شورا با وزارت ارشاد و سازمان منطقه آزاد اروند محقق شد.

در آیین آغاز عملیات اجرایی نخستین پلاتوی نمایش آبادان علی مراد خانی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرتضی نعمت زاده معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند، فرهاد پورغراوی علوانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر آبادان و جمعی از هنرمندان کشوری و آبادانی حضور داشتند.

لازم به ذکر است تفاهم نامه ساخت دو سالن تئاتر در شهرهای خرمشهر و آبادان بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان منطقه آزاد اروند در خرداد ماه 1394 منعقد شده و در ابتدای سال 95 اجرایی شد.