به گزارش هنرآنلاین، حسین اکبری درگفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی در خصوص روند اجرایی پروژه کتابخانه مرکزی مشهد عنوان کرد: کتابخانه مرکزی استان خراسان رضاویکی از پروژه‌های ملی است که مورد ارزیابی خوبی قرار گرفته است و با یک ساختار استاندارد ساخته می‌شود که می‌تواند یکی از زیباترین کتابخانه‌ها در سطح کشور باشد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضاواظهار کرد: این پروژه تقریبا 70 درصد پیشرفت داشته و اعتبار این پروژه نیز از محل اعتبارات استانی تخصیص داده می‌شود.

اودر پاسخ به سوالی مبنی بر میزان پیشرفت پروژه در سال گذشته، خاطر نشان کرد: در طول سال گذشته نماسازی، مقاوم سازی، اجرای نازک‌ کاری و تاسیسات کتابخانه صورت گرفت و امیدواریم با اقدامات صورت گرفته هر چه زودتر شاهد افتتاح و حضور علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی استان در این کتابخانه باشیم.

او با بیان اینکه یکی از برنامه هایی که در سال گذشته به صورت ویژه و با هدف تاتیرگذاری بر فضای مطالعه و کتابخوانی کشور انجام گرفت برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان بود، افزود: در هر جلسه از سلسله نشست‌های کتاب‌خوان 10 نفر با توجه به گستردگی و موقعیتی که جلسه دارد، کتاب‌هایی را که خوانده‌اند به مدت 10 دقیقه برای علاقه‌مندانی که در این جلسات حضور دارند ارائه می‌دهند.

اکبری تصریح کرد: نشست کتاب‌خوان در سال جاری با رویکردهای متفاوت ادامه دارد و افرادی چون فرهیختگان، دانشگاهیان و اساتید دانشگاه با ارائه موضوعات مختلف در آن‌ها شرکت می‌کنند که در نتیجه این جلسات از جایگاه و ساختار بسیار خوبی برخوردار شده است.

اوعنوان کرد: در طول هر ماه کتابخانه‌ها نیز موظف هستند یکی از جلسات را در محل کتابخانه برگزار کنند که در نتیجه این جلسات با هزینه‌ای حداقلی و کیفیت بالاتر برای افزایش سطح آگاهی علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی عنوان کرد: سلسله نشست‌های کتاب‌خوان در سطح کتابخانه‌های کشور یک موج مطالعه و ارائه کتاب به راه انداخته است که برنامه‌های مربوط به آن در صدا وسیما و شبکه آموزش با همکاری نهادهای فرهنگی پخش می‌شود.

اودر خصوص کیفیت برگزاری این نشست‌ها، گفت: نشست کتابخوان یک مسیر مطالعاتی هدفمند است که کتابخانه‌ها و کتابداران می‌توانند برای بالا بردن میزان مطالعه مفید با برگزاری و نهادینه‌سازی آن در محیط کتابخانه آن را به اقدامی اثربخش در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی تبدیل کنند.

اکبری تصریح کرد: این نشست‌ها به صورت مستمر در کل استان برگزار می‌شود و همه شهرستان‌ها در برگزاری آن نقش به‌سزایی دارند و برگزاری این جلسات باعث استقبال و توجه ویژه علاقه‌مندان به مطالعه شده است.

اوافزود: در 25 اردیبهشت به مناسبت بزرگداشت فردوسی نیز نشست کتابخوان ویژه فردوسی پژوهی برگزار شد که در آن 10 نفر از اساتید، بزرگان، صاحبان اثر و فردوسی پژوهان و شاهنامه دوستان با ارائه کتاب دراین نشست به معرفی 10 عنوان شاخص در این زمینه پرداختند.

اکبری در خصوص استقبال مردم از این نشست‌ها خاطر نشان کرد: استقبال از این طرح در تمامی جلساتی که برگزار شده قابل توجه بوده است. به عنوان مثال در مدارس، دانش‌آموزان با شور و اشتیاق در این جلسات شرکت می‌کنند چرا که آنان هنگامی در جمع قرار می‌گیرند و کتابی را که خوانده‌اند معرفی می‌کنند یک حلقه ارتباطی بین کتاب و دیگر دوستانشان ایجاد می‌شود که از جذابیت خاصی برخوردار است.

پروژه کتابخانه مرکزی مشهد حدود 21 سال قبل شروع شده است و تا کنون در چند نوبت وعده آغاز به کار آن توسط مسئولان مختلف داده شده است.