به گزارش هنرآنلاین ،مدیر هفته فرهنگی "یک سیاره شخصی" در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در جریان این جشنواره خیریه که به همت جمعیت دانشجویی امام علی(ع) برگزار می شود، سه عنوان فیلم از کارگردانان نسل موج نو به نمایش در می آید، گفت: در رویداد "یک سیاره شخص" که از هفتم تا دوازدهم خرداد، در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس، گالری تار و پود برگزار می شود، فیلم های کودکی روی پرده نقره ای سینما فرهنگ شیراز می رود.

او افزود: شنبه ۸ خرداد فیلم "مسافر" به کارگردانی عباس کیارستمی از مجموعه آثار سال ۱۳۵۳ که در کانون پرورش فکری ساخته شد ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه نمایش می یابد. همچنین در ادامه نمایش این مجموعه فیلم، دوشنبه ۱۰ خرداد "ساز دهنی" از ساخته های امیر نادری که محصول سال ۵۲ است اکران می شود.

موژان انصاری از نمایش فیلم به یادماندنی "سفرنامه شیراز" از مجموعه قصه های مجید ساخته کیومرث پور احمد محصول سال ۷۱ در هفته فرهنگی یک سیاره شخصی خبر داد و افزود: در این برنامه که جمعه هفتم خرداد در نگارخانه تار و پود گشایش می یابد، نمایشگاه آثار تجسمی هنرجویان کودک و نوجوان خانه ایرانی سعدی برگزار می شود که از علاقه مندان دعوت می شود برای آیین گشایش آن ساعت ۱۸ به مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس مراجعه کنند.

او به برنامه های دیگر این هفته فرهنگی اشاره کرد و گفت: در پروژه یک سیاره شخصی افزون بر گفتن و شنیدن برای کودکان و نوجوانان که ساعت ۱۸ درسرای سخن مرکز اسناد برگزار خواهد شد، اجراهای موسیقی توسط گروه های موسیقی در کافه تار و پود هم خواهیم داشت.

انصاری به اجرای گروه "مش" در هفته فرهنگی یک سیاره شخصی اشاره کرد و افزود: برنامه یک سیاره شخصی، یک منظومه جمعی است که توسط جمعیت خیریه دانشجویی امام علی ترتیب یافته است.

او ادامه داد: "ساخت و ساز یک رویا" از دیگر برنامه های این هفته فرهنگی است که با همکاری موزه اسباب بازی کاشان توسط امیر سهرابی و فرزانه ثابت ارایه می شود.

او عنوان کرد: فروشگاه محصولات سیاره شخصی در طبقه دوم نگارخانه تار و پود قرار دارد که در دسترس خیران است. همچنین بخشی از هزینه بلیط فروشی سینما فرهنگ و کافه تار و پود صرف آموزش در جمعیت امام علی(ع) شیراز خواهد شد.

هفته فرهنگی "یک سیاره شخصی" که جمعه هفتم خرداد ساعت ۱۸ گشایش خواهد یافت، با برگزاری آیین ویژه چهارشنبه ۱۲ خرداد ساعت ۲۲ به کار خود پایان می دهد.