به گزارش هنرآنلاین به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با حضور محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران طی بازدید از نخستین نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران و غرفه فرهنگسرای قرآن چاپ نخستین قرآن ملی به خط نستعلیق توسط محمد حبیبی آغاز شد.

محمد حبیبی که تا به حال سه بار قرآن را کتابت کرده است، اولین قرآن ملی را با رسم مصحف کتابت می‌کند.

این قرآن قرار است به خط نستعلیق که خط شناسنامه ای ایرانیان است به چاپ برسد و هر صفحه به آیه ختم شود.

رونمایی کتاب کارت نقطه سرخط

فرهنگسرای امید در راستای معرفی فعالیت‌ها، دستاوردها و تولیدات فرهنگی هنری خود در نخستین نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران کتاب کارت نقطه سر خط را رونمایی کرد.

فرهنگسرای امید به منظور حفظ و ترویج اخلاق نیکو در جامعه و زنده نگه داشتن حقوقی که بر عهده انسان هاست، اقدام به تولید کتاب کارت نقطه سر خط کرده است. این کتاب در نخستین نمایشگاه فرهنگ و هنر شهر تهران رونمایی شد.

این «کتاب کارت‌» برگرفته از ترجمه رساله حقوقی امام سجاد(ع) است و به حقوق‌هایی که بر عهده انسان است اشاره دارد. این مجموعه به هشت حقوق منتخب شامل حق مادر، حق پدر، حق فرزند، حق همسر، حق همسایه، حق استاد و معلم، حق همنشین و حق روزه می‌پردازد.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه و استفاده و بهره‌برداری از «کتاب کارت‌ها» می‌توانند به نشانی: خیابان ولی عصر(عج) ابتدای بزرگراه نیایش پردیس سینمایی ملت، نمایشگاه فرهنگ و هنر مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 33302589 تماس بگیرند.