به گزارش هنرآنلاین ، متن پیام مدیرعامل خانه هنرمندان ایران به این شرح است:

"پرویز کلانتری، انسانی شریف و هنرمندی بزرگ که در این دیار به نقاش کویر شهره بود، پس از تحمل رنج بیماری، سرانجام هنرمندانه پرواز کرد و از میان ما رفت.

او از میان ما رفت ولی نقاشی‌ها، تصویرگری‌ها و تابلوهای کاهگلی‌اش که زندگی مردمان کویر را در خود داشت، در میان ما تا ابد به یادگار خواهد ماند.

امید که روح لطیفش قرین لطف و رحمت الهی بوده، بازماندگانش در غم از دست دادن آن هنرمند فقید، صبور و شکیبا باشند."

پیام دکتر عیسی علیزاده، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران

دکتر عیسی علیزاده، مدیرعامل سازمان درگذشت پرویز کلانتری، نقاش کویرهای ایران را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

با اندوه فراوان غم سنگین مرگ پرویز کلانتری نقاش ارزشمند ایرانی را به جامعه هنری تسلی می گویم، بی شک این هنرمند نقاش با تصویرسازی هایش به قابلیت فرهنگ و هنر ایران افزوده و به جد می توان او را روایتگر سنت ها، معماری و فرهنگ بومی دانست. متاسفانه " استاد پرویز کلانتری" از جمع اهالی هنر شریف هنرهای تجسمی کشور، رخت سفر بربست؛ پیشکسوتی فروتن که قطعا باید اون را در زمره‌ بزرگان هنر ایران زمین گنجاند که با ذوقی لطیف روایت‌گر کویرها ایران بود و آثارش همواره پیوندهایی دلنشین و خاطره انگیز با روح و جان مردمان داشت در ادامه پیام تسلیت مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهرن آمده است: کلانتری توجه به بناها و فضاهای سنتی و روستایی و کویرهای ایران و استفاده از کاهگل در آثار نقاشی کلانتری بیانگر توجه و تمرکز او بر فرهنگ و مشخصه های بومی بود و از این راه او زمینه ها و فرصت هایی را برای شناساندن فرهنگ و هنر ایران فراهم کرد. دکتر علیزاده در این پیام نوشته است: نام استاد با آثار و نوشته هایش همواره ماندگار است. او چند دهه فعالیت مستمر و جدی در هنر ایران داشت و فقدان این هنرمند گرانقدر را به خانواده اش، جامعه هنری و هنردوستان تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای آن مرحوم روحی شاد و آرام طلب دارم.

بنیاد رودکی در گذشت " پرویز کلانتری " را تسلیت گفت

در پی درگذشت هنرمند فقید نقاشی استاد " پرویز کلانتری " بهرام جمالی مدیر عامل بنیاد رودکی در پیامی فقدان درگذشت این هنرمند محجوب و متعهد را تسلیت گفت.

در متن پیام آمده است : " خبر در گذشت استاد کلانتری از هنرمندان پیشکسوت نقاشی، غباری از غم بر قاب چشم این کهن بوم و بر، به ویژه دوستداران هنرهای تجسمی نشاند.

امید که روح لطیفش قرین لطف و رحمت الهی بوده وصبر وشکیبایی درغم از دست دادن آن هنرمند فقید را به بازماندگانش اعطاء فرماید .

پیام معاون هنری سازمان فرهنگی هنری برای درگذشت استاد پرویز کلانتری

امیر عبدالحسینی، معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در پیامی درگذشت زنده‌یاد پرویز کلانتری را تسلیت گفت.

امیر عبدالحسینی، معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در پیامی در گذشت پرویز کلانتری نقاش پرآوازه ایرانی را تسلیت گفت. استاد کلانتری پس از تحمل یک سال و نیم بیماری بعد از سکته مغزی، شامگاه جمعه ۳۱ اردیبهشت ماه دار فانی را وداع گفت.

پیام تسلیت معاون هنری سازمان فرهنگی هنری به این شرح است:

به نام خدایی که می‌میراند و دوباره زنده می‌سازد.

استاد پرویز کلانتری را از سال‌های دور می‌شناختم و با او معاشرت داشتم. در جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، برنامه‌های هنری و ... همراه و همدل می‌شد تا اهمیت نقوش و سنت‌های تصویری اصیل هنری ایرانی را یادآور شود. اکنون و از شب گذشته در مقابل نام این استاد نقاش، عنوان «زنده‌یاد» هم نقش بسته است. این عنوان، تشریفاتی و از سر مجامله نیست، بلکه به حقیقتی مسلّم اشاره‌ دارد. چراکه او با آن همه آثار ماندگار، در یادها و خاطره‌ها زنده می‌ماند.

با این نگاه، پایان سفر دنیوی پرویز کلانتری، فقدان او نیست. این هنرمند همواره و هنوز زنده و حاضر است و تنها از سرزمینی موقت، به ساحتی ایمن‌تر، آرام‌تر و رنگین‌تر سفر کرده است؛ با نقش‌های ماندگاری که از خود بر این دیار به یادگار گذاشته است.

زنده‌یاد پرویز کلانتری هنرمندی توانمند، استادی ارجمند و مهربان و از پیشگامان هنر معاصر ایران بود که در عرصه هنر نقاشی و تصویرسازی تأثیر قابل توجهی داشت.

اکنون که پرویز کلانتری به دیار ابدی شتافته است، امید داریم که شفاعت مقربان خدا همراهش باشد. نیز این وظیفه بر ذمه‌ی ماست که اندوه خود را به خانواده گرانقدرش اعلام داریم و آرزو کنیم که این روزهای سخت، بر آنها به شتاب بگذرد و بدانند که مهربانِ فقید آنها همواره در دل ما زنده است. روحش شاد و یادش گرامی باد.

پیام تسلیت مدیر هنرهای تجسمی سازمان فرهنگی هنری

شهرام بابایی مدیر هنرهای تجسمی و امور موزه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز طی پیامی درگذشت پرویز کلانتری را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت بابایی آمده است:

" ۸۵ سال از زندگی پر ثمر استادمان, پرویز کلانتری در ۳۱ اردیبهشت ۹۵ به پایان رسید.اما از سالیان دور و نزدیک, تصاویری از دل و جان استاد در عمق خاطر و خیالمان نقش بسته است.

این ضایعه بزرگ را به جامعه هنری تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای خانواده ایشان شکیبایی آرزو می نمایم.