به گزارش هنرآنلاین ، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی ، رضا حسینی سرپرست اداره هنرهای نمایشی استان در مراسم جشن اردیبهشت تئاتر که در سالن اصلی تئاتر شهر برگزار شد، اظهار داشت: رضا کیانیان در واکنش به درخواست برای حضورش در جشن تئاتر فقط در یک کلمه گفت "می‌آیم" و با توجه به حضور این هنرمند برجسته تلاشمان این بود که مانند سال‌های گذشته مراسمی برای گرامیداشت تئاتر برگزار کنیم که شایسته این رویداد مهم فرهنگی باشد.

حسینی افزود: به دلیل دستورالعملی که از مرکز هنرهای نمایشی رسید مبنای کار بر این شد که رقابتی در فضای جشن تئاتر ایجاد نشود و سعی شود از تمام کسانی که به اجرای عمومی تئاتر کمک کردند تجلیل شوند. فقط نظرمان روی این بود که کسانی که تلاش بیشتری کردند به استمرار تئاتر از آنها تجلیل شود.

کیوان صباغ، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال ٩٤ مجموعه‌ای از رکوردها را شاهد بودیم. ٥٨٠ میلیون تومان فروش بلیت داشتیم که بالاترین نرخ تاریخ تئاتر خراسان بود. بیش از ٧٢ هزار نفر تماشاچی را شاهد بودیم. در جشنواره سی و چهارم ٥ نماینده داشتیم که در خور تقدیر است که کمتر رخ می‌دهد و در اختتامیه این جشنواره هم از ٥ کاندیدا ٣ جایزه گرفتیم و توانستیم تندیس بازیگری را به مشهد بیاوریم.

ارائه گزارش تصویری از رویدادهای تئاتر در سال ٩٤، اجراهای عمومی، پخش کلیپ یادی از اساتید و پیشکسوتان تئاتر خراسان چون مرحوم استاد مهدی تقدیمی پیشکسوت تعزیه خوانی و علی اصغر مذهب یوسفی و تجلیل از خانواده آنها ، تجلیل از پیشکسوتان تئاتر، حمیدرضا سهیلی، علی اصغر جوانمرد و اصغر لشکری نیز از دیگر قسمت‌های جشن روز جهانی تئاتر در مشهد بود.

تجلیل از رضا کیانیان و خواندن شعری در تجلیل از این بازیگر تئاتر مشهدی سروده شده از محمد علی لطفی مقدم در مقابل رضا کیانیان هم یکی از رویدادهای دیگر بود.