به گزارش هنرآنلاین ، علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پیامی درگذشت استاد پرویز کلانتری را تسلیت گفت.

در متن پیام علی مرادخانی آمده است: انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت استاد برجسته نقاشی و نویسنده تاریخ ایران زمین موجب تاسف و تاثر گردید.ایشان عمر پربرکت خود را در مسیراعتلاى هنر ایران عزیزصرف کردند وتصویرى که پرویز کلانترى از ایران در آثار خویش به یادگار گذاشت نام او را با نام سرزمینش پیوند خواهد زد و در تاریخ هنر ایران و درعرصه هاى بین الملل نیز جاودانه خواهد ساخت.

اینجانب با عرض تسلیت به جامعه هنری و فرهنگی کشور از خداوند متعال برای استاد فقید علو درجات و برای بازماندگان و ارادتمندان آن مرحوم شکیبائى و اجر مسالت دارم.

بنیاد رودکی در گذشت " پرویز کلانتری " را تسلیت گفت

در پی درگذشت هنرمند فقید نقاشی استاد " پرویز کلانتری " مدیر عامل بنیاد رودکی درپیامی فقدان درگذشت این هنرمند محجوب و متعهد را تسلیت گفت.

در متن پیام آمده است : " خبر در گذشت استاد کلانتری از هنرمندان پیشکسوت نقاشی، غباری از غم بر قاب چشم این کهن بوم و بر، به ویژه دوستداران هنرهای تجسمی نشاند. امید که روح لطیفش قرین لطف و رحمت الهی بوده وصبر وشکیبایی درغم از دست دادن آن هنرمند فقید را به بازماندگانش اعطاء فرماید .

بهرام جمالی