سرویس استان های هنرآنلاین : روز گذشته در آیین معرفی برگزیدگان سومین جشنواره روابط عمومی های برتر که در تالار مروارید هتل هما برگزار شد ١٦ روابط عمومی سازمانها، نهادها و موسسه های استان معرفی شدند.

روابط عمومی‌ها نیاز جامعه را تشخیص دهند

در این آیین که همزمان با هفته گرامیداشت روابط عمومی برگزار شد استاندار فارس، گفت: روابط عمومی‌ها نیاز جامعه را باید تشخیص دهند.

محمدعلی افشانی از تشخیص و فهم نیاز جامعه به عنوان یکی از وظایف روابط عمومی‌ها یاد کرد و افزود: بررسی رضایت مندی مردم وظیفه روابط عمومی هاست زیرا این رضایت مردم است که باید میزان آن را روابط عمومی ها تشخیص دهند.

استاندار فارس با بیان اینکه عصرکنونی عصر ارتباطات است و اساسا دنیای ارتباطات جایگزین فضاهای گذشته شده، ادامه داد: در عصر کنونی ارتباطات حرف اول و آخر را می زند. چراکه کسانی که در این حوزه کار می کنند بدون ارتباطات امکان ادامه فعالیت وجود ندارد.

او به نقش خانواده در عصر ارتباطات هم اشاره کرد وگفت: امروزه اولین کسی که کلیک می کند برنده است بنابر این روابط عمومی ها مبنا را باید بر دانش کنونی بگذارند و آن اطلاعاتی را که می خواهند باید دارای ویژگی صحت و سرعت باشند. اگر یک خبر دیرتر از فرصتش منتقل شود شاید دیگر بیننده و شنونده ای نداشته باشد.

افشانی با اشاره به اینکه چنانچه روابط عمومی به صحت واقف نباشد دیگر کسی او را باور ندارد، خطاب به مدیران روابط عمومی های استان تصریح کرد: نیاز شما اعتماد مردمی است که طرف روابط عمومی هاست.

استاندار فارس گفت: تشخیص و فهم نیاز جامعه از وظایف روابط عمومی هاست. آنانی که حرفه ای هستند خوب می توانند جهت دهی کنند چراکه باید نیاز جامعه را تشخیص داده و دانش و آگاهی بر اساس نیازها خبررسانی شود.

او شنیدن به موقع صدای مردم را مورد تاکید قرار داد و افزود: همیشه فریاد بلند صدای مردم نیست زیرا میان رسانه و بوق تفاوت است از این رو باید نقش رسانه با بوق تشخیص داده شود و آن که به جامعه می خواهد مسیر دهد باید بر اساس آگاهی مردم باشد. هرکس که می خواهد مردم را محکوم کند قصد تبرئه خود دارد.

استاندار فارس با تاکید دوباره بر ضرورت به روز بودن و آموزش روابط عمومی های امروز، تصریح کرد: در هنگامی که بحرانی حادث می شود این روابط عمومی ها هستند که می توانند فضای جامعه را به نفع مردم سازمان دهند بنابراین اطلاع رسانی در زمان بحران یک ضرورت است از این رو روابط عمومی اگر بتواند مردم را شاد و امیدوار کند توانسته است گام موثری در توسعه بردارد.

روابط عمومی فرهنگ و ارشاد فارس حایز سه جایزه برتری شد

در سومین آیین معرفی روابط عمومی های برتر فارس، مقام اول رشته نشریه درون سازمانی به روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت فارس، مقام دوم رشته نشریه درون سازمانی، مقام دوم رشته نشریه درون سازمانی مشترک به شرکت گاز استان فارس، مقام سوم. رشته نشریه درون سازمانی به شرکت عمران شهرصدرا از استاندار فارس جوایز خود را دریافت کردند.

همچنین در این مراسم سید علی اصغر محدث، مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلمی استان فارس موفق به کسب مقام اول رشته پوستر، مقام سوم رشته تبلیغات محیطی و مقام سوم ارزیابی پایگاه اطلاع رسانی سازمانی شد.

برگزاری کارگاه آموزشی روابط عمومی الکترونیک

این درحالی بود که روابط عمومی های دانشگاه علوم پزشکی فسا، شرکت هواپیمایی آسمان منطقه جنوب، قطارشهری شیراز و حومه، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، علوم پزشکی شیراز، بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در میان روابط عمومی های برتر استان قرار گرفتند.

در جریان برگزاری سومین جشنواره روابط عمومی های فارس که با حضور اساتید صاحب فن از جمله دکتر امیر لعلی و دکتر حمید ضیایی پرور کارگاه آموزشی روابط عمومی الکترونیک برای مدیران و کارشناسان حوزه ارتباطات و روابط عمومی استان برگزار شد.

همچنین در هفته گرامیداشت روابط عمومی برنامه هایی از جمله دیدار با خانواده شهدای رسانه، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با بزرگان استان و بازدید از کارخانه زرین غزال برگزار می شود.