سرویس سینمایی هنرآنلاین: داوود بیدل کارگردان مجموعه اپیزودیک "قصه‌ها زندگی می‌کنند" با بازی جمشید مشایخی، فرخ نعمتی، شهرام عبدلی و... درباره این سریال به هنرآنلاین، گفت: این سریال یک مجموعه 20 قسمتی است و ما قسمت هفتم آن را شب گذشته به پایان رساندیم و در مرحله پیش تولید قسمت هشتم هستیم. وی افزود: "قصه‌ها زندگی می‌کنند" یک مجموعه است که 20 قسمت مجزا از هم را روایت می‌کند و داستان‌هایش از دل جامعه شکل می‌گیرند. در واقع قصه آدم‌هایی است که برای مخاطب آشنا خواهند بود.

این کارگردان درباره پخش "قصه‌ها زندگی می‌کنند" بیان کرد: قرار است این سریال از شبکه آی فیلم پخش شود و پیش بینی ما این است که ۲۰ قسمت سریال در زمان‌های ۴۰ تا ۴۵ دقیقه تا شهریور ماه امسال به پایان برسد. بیدل همچنین گفت: این سریال به قلم گروهی از نویسندگان و به تهیه‌کنندگی محمدهادی پروین در مرکز گسترش فیلمنامه نویسی رسانه ملی در حال تولید است و همانطور که گفتم برای پخش از شبکه آی فیلم در نظر گرفته شده است. وی درباره تغییراتی که در سازمان صداوسیما درحال شکل‌گیری است عنوان کرد: برای من فرقی نمی‌کند که چه کسی مدیریت سازمان را برعهده دارد، چرا که سعی می‌کنم به بهترین شکل کارم را انجام دهم و وظیفه دارم که به بهترین شکل اثرم را به مخاطب ارائه دهم. همکاران من نیزز با همین نگاه کارشان را انجام می‌دهند، ما وظیفه داریم خوراک مناسب به مخاطب ایرانی بدهیم. بیدل در ادامه درباره عدم اقبال آثار تلویزیونی و ریزش مخاطبی که داشته است بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی که در کل کشور حاکم شد، روی تلویزیون نیز اثرگذار بود و تلویزیون دچار مشکلات عدیده شد و در کیفیت آثار هم تاثیرگذاشت. بسیاری از همکاران ما بیکار شدند و تنها عده معدودی فعال بودند. امیدوارم تغییر مدیریت سازمان بابی شود برای اینکه دیگر دوستان نیز وارد این فضا شوند تا نظر مخاطب ملی نیز تامین شود.

وی همچنین درباره رقابت تلویزیون با شبکه‌ها و سریال‌های ماهواره‌ای گفت: ما مشکل محتوا نداریم بلکه مشکل ساختار داریم. همان شبکه‌های ماهواره‌ای نیز از همین محتوا استفاده می‌کنند و مسائل و مشکلات جوامع مشترک است. در رابطه با همه مسائل روزمره می‌توان حرف زد، اما نوع نگاه فرق می‌کند. فکر می‌کنم تلویزیون باید درباره تولید کارهای با کیفیت بیشتر توجه کند و دست تولیدکنندگان را بازتر بگذارد. این اتفاق در راستای ساختارهای نمایشی است و مهمترین بحث درباره ساختار نیز همین است. ما از نظر نگاه کیفی در محتوا خیلی مشکلی نداریم فقط ساختارهاست که باید درست شوند.