سرویس موسیقی هنرآنلاین: سومین دوره از "هفته موسیقی تلفیقی تهران" با حضور گروه‌های موسیقی تلفیقی پرطرفدار کشور از 23 تا 29 اردیبهشت در بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران برگزار می‌شود.

در این دوره گروه‌ها و چهره‌های سرشناس این حوزه به اجرای برنامه خواهند پرداخت تا بار دیگر دوستداران این نوع موسیقی شب‌های پرهیجان را تجربه کنند.

این جشنواره صرفاً در بخش موسیقی خلاصه نمی‌شود

پدرام نیک سیرت مدیر اجرایی این برنامه درباره این اتفاق گفت: اصلی هفته موسیقی تلفیقی تهران در دوره جدید، موضوع و دغدغه مهمی چون اوقات فراغت است و همه سعی ما بر این است که اوقات خوبی را برای دوستداران این جنس موسیقی داشته باشیم. این جشنواره صرفاً در بخش موسیقی خلاصه نمی‌شود و در حوزه هنرهای نمایشی و تجسمی نیز برنامه ریزی‌هایی را انجام شده است.

وی افزود: خانه هنرهای شهری که درواقع نهادی از بخش خصوصی است و دو دوره قبلی این جشنواره را هم برگزار کرده است، بانی اصلی این جشنواره است و بخش موسیقی این پروژه را با مجموعه "ساز باز" پیش خواهند برد که خود من هم جزئی از این مجموعه هستم.

چه گروه‌هایی در این برنامه حضور دارند؟

"هفته موسیقی تلفیقی تهران" پنجشنبه در اولین روز میزبان یک موزیسین باسابقه سبک جاز در ایران بود. سردار سرمست که با گروه "پالت" هم همکاری می‌کند یک تریو جز را با همراهی فرهاد لقایی (درامز) و عمید بنکدار (گیتارباس) در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه برد.

همچنین در این فستیوال شاهد چندین اجرای جز دیگر هم هستیم، از جمله گروه آرین کشیشی با همراهی حمزه یگانه و شایان فتحی و گروه امیر دارابی که بخشی از این اجراها هستند. ماکان اشگواری هم که از معدود خواننده‌های سبک جز در ایران است، با آلبوم جدیدش که به زودی منتشر می‌شود به این رویداد مهم موسیقی آمد و در اولین روز "هفته موسیقی تلفیقی تهران" برنامه اجرا کرد.

گروه‌های تلنگر، بمرانی، کامنت، بهنا، اوان، داماهی، کماکان و کریستف رضاعی نیز این هفته نیاوران روی صحنه خواهند رفت.

حضور یک پیانیست روی صحنه

امیر دارابی موزیسین جوانی است که قرار است 27 اردیبهشت‌ماه همراه با گروهش یعنی حمزه یگانه (پیانو و کیبورد) و امین طاهری (درامز) در سالن خلیج فارس نیاوران به اجرای برنامه بپردازند.

همچنین مجید سالاری از خواننده‌های جوان جنوبی، او را در این اجرا همراهی می‌کند. سالاری پیش از این در گروه "داماهی" به عنوان همخوان حضور داشته و قطعاتی را نیز با همراهی ابراهیم علوی منتشر کرده است.

اجرای گروه دال

گروه موسیقی دال از دیگر گروه‌های شرکت کننده در این هفته است. این گروه هنوز آلبومی منتشر نکرده و تنها با چند تک‌آهنگ به جایگاه فعلی رسیده است. دال با قطعه "آوازم را می‌رقصیدی" توانست نظر مخاطبان موسیقی پاپ و تلفیقی را به خود جلب کنند و در ادامه با قطعاتی مانند "گذر اردیبهشت" وضعیت فعلى خود را تثبیت کند.

این گروه پیش از این در بخش تلفیقی جشنواره موسیقی فجر هم اجرای موفقی را پشت سر گذاشت. همچنین دال قرار است در ماه جاری نخستین آلبوم خود را با نام "گذر اردیبهشت" توسط شرکت نشر و پخش "جوان" منتشر کند.

˝هفته موسیقی تلفیقی تهران˝ هر شب با دو اجرا در ساعت 18:30 و 21 همراه است.