به گزارش هنرآنلاین ،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، رئیس اداره امور سینمایی فرهنگ و ارشاد فارس، گفت: مجید برزگر به همراه "یک شهروند کاملا معمولی" در شیراز نقد می شوند.

مهدی رنجبر، بیان کرد: "یک شهروند کاملاً معمولی" فیلمی به کارگردانی و نویسندگی مجید برزگر و تهیه‌کنندگی مجید مدرسی و سعید آرمند محصول سال ۱۳۹۳ است.

او درباره داستان این فیلم، اظهار کرد: آقای صفری ۸۳ ساله، کارمند بازنشسته اداره پست که در شهرکی قدیمی در تهران زندگی می‌کند، پس از مرگ همسرش تنهاست. تنها پسرش که خارج از ایران است تصمیم دارد او را برای دیدار و مداوا به کانادا دعوت کند. مقدمات این سفر، زندگی آرام و معمولی او را کمی به هم می‌ریزد.

رئیس امور سینمایی ارشاد فارس، ادامه داد: سورن مناساکانیان، شادی کرم رودی، ناهید حدادی، اردشیر مهرآبادی، محمد باقر صفانور، سعید آبیاری، پاشا جمالی، مدتضی نفری، تقی هاتفی، محمد‌کعبین در "یک شهروند کاملا معمولی" نقش بازی می کنند.

رنجبر با بیان اینکه اثر تازه مجید برزگر روایت گر یک مقطع ناتمام از زندگی آقای صفری و تکرارمدام این مقطع در طول شبانه روز با هدف بروز تاشی رقت انگیز برای رسیدن به نقطه امن و آرامش است.

او ادامه داد: مجید برزگر در "یک شهروند کاملا معمولی" باز هم سراغ ترسیم ابعاد مختلف زندگی یک شخصیت ایزوله و جداافتاده از اجتماع اطراف رفته و با محور قرار دادن رفتار و سکنات آقای صفری، پیرمرد تنها و کم حرف فیلمش، روایت داســتانش را در پیش گرفته است. مجید برزگر چه در ساخته پیشینش "پرویز" و چه دراثر تازه ترش یعنی "یک شــهروند کاملا معمولی" جنس مناسبات رفتاری و فکری محیط اطرافش را به چالش می کشــد.

رئیس اداره سینمایی فرهنگ و ارشاد فارس، افزود: مجید برزگر (زاده ۱۶ اسفند ۱۳۵۱ همدان) نویسنده، کارگردان، تهیه کننده و عکاس است.او تاکنون سه فیلم بلند سینمایی را کارگردانی کرده‌ و همچنین کارگردانی فیلم انتخاباتی دکتر محمدرضا عارف را برای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (۱۳۹۲) بر عهده داشته است.

فیلم سینمایی "یک شهروند کاملا معمولی"، دوشنبه ١٣ اردیبهشت جاری ساعت ١٧:٣٠ اکران و در ادامه ساعت ٢٠ نشست نقد و بررسی آن برگزار می شود.