به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انتشارات روزنه؛ کتاب زیر پوست قصه‌ها در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شود. محمدعلی حیدری مجری طرح این کتاب و امیر اثباتی طراح جلد آن است.

کتاب زیر پوست قصه‌ها بخشی از یک تحقیق گسترده درباره‌ی رابطه‌ی فیلم و واقعیت در سینمای ایران است، که با استفاده از ترکیب نگره‌ی مؤلف، نقد جامعه شناختی و ملاحظات ساختارگرایانه به عنوان الگویی کاربردی، به بررسی فیلم‌های رخشان بنی‌اعتماد می‌پردازد. بنابراین، تقسیم کتاب برمبنای جست‌وجوی لحن و فضای واقع گرایانه در آثار فیلم‌ساز صورت گرفته، رابطه‌ی واقعیت و مستندهای او در فصلی جداگانه بررسی شده و سه فیلم بانوی اردیبهشت، زیر پوست شهر و قصه‌ها به عنوان کانون تمرکز جلوه‌های گوناگون واقعیت، بخش‌های پایانی کتاب را تشکیل داده‌اند.

این کتاب شامل هشت فصل است که عبارت‌اند از: فصل یکم: واقعیت به عنوان سند/ فصل دوم: واقعیت به عنوان داستان/ فصل سوم: واقعیت به عنوان میزانسن/ فصل چهارم: واقعیت و تاریخ: شباهت‌ها و تفاوت‌ها/ فصل پنجم: واقعیت پنهان: زنان در آستانه/ فصل ششم: واقعیت و انتزاع: بانوی اردی‌بهشت/ فصل هفتم: واقعیت و اجتماع: زیر پوست شهر/ فصل هشتم: واقعیت در گذر زمان: قصه‌ها.