سرویس سینمایی هنرآنلاین: معصومه قاسمی‌پور بازیگر نقش "آبجی" در فیلم سینمایی "آبجی" در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره ویژگی‌های این نقش گفت: با توجه به اینکه سابقه فعالیت در تئاتر را دارم، هرچند اندک، اما بسیار تاثیرگذار بود و اینجا به کمکم آمد. با خانم اشرفی‌زاده نیز چند همکاری داشتم و در کارهای کوتاه او نیز حضور داشتم و همدیگر را می‌شناختیم و نسبت به جنس کارهای همدیگر آشنا بودیم. در واقع اشرفی زاده لطف کرد و نقش اول، اولین فیلم بلند سینمایی خود را که اتفاقا یکی از نقش‌های سخت این فیلم بود، برعهده من گذاشت و منهم سعی کردم پاسخ اعتمادش را با آنچه که در توان داشتم و سواد تکنیکی که داشتم ارائه دهم. وی در پاسخ به این سوال که چقدر از مابه ازای بیرونی برای این نقش استفاده کرده است، بیان کرد: ایفای این نقش کار بسیار سختی بود. به همین دلیل بسیار تحقیق کردیم و چند مورد که با این مشکل مواجه بودند را باهم از نزدیک دیدیم و سعی کردم آنچه در فیلمنامه نوشته شده و مواردی را که به صورت واقعی دیدم با هم ترکیب کنم و به نقش برسم. در واقع نقش آبجی ترکیبی از تخیل، واقعیت و آنچه مدنظر کارگردان بود، است که در نقطه اشتراک من با کارگردان کار شکل گرفت.

بازیگر نمایش "ورود آقایان ممنوع" درباره میزان تفاوت این نقش نسبت به آنچه در فیلمنامه نوشته شده بود و آنچه روی پرده نمایش داده شد نیز اظهار کرد: مسیر قصه ممکن است تاثیرات مختلفی دریافت کند. سینماست و معجزه، به طور کلی شیمی آن درآمده است و هر کسی می‌تواند برداشت خود را نسبت به نقش داشته باشد. ارتباطی که با تماشاگر برقرار می‌کند در هرفرد متفاوت است و برداشت‌های گوناگونی وجود دارد و این خوشایند است، اما به طور کلی نقش آبجی همان چیزی بود که فکر می‌کردم. قاسمی‌پور ادامه داد: من شناخت کافی نسبت به کارگردان کار داشتم و دیدگاه‌های مشترک بسیاری باهم داریم. سینماست و صنعت و او این اعتماد را به من داشت تا ویترین کارش را به دست من بسپارد. این ریسک را کرد و بسیار برای من لذت‌بخش بود. این بازیگر در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا گریم شخصیت "آبجی" جوانتر از آن چیزی است که عنوان می‌شود گفت: درست است در واقع ما می‌خواستیم شخصیت آبجی فردی باشد که کودکی در او باقی مانده است. یکی از افراد حقیقی که ما با او برخورد داشتیم بسیار شبیه به کودک بود و ما هم سعی کردیم از روی او این برداشت را داشته باشیم و نمی‌خواستیم این بزرگسالی را در چهره‌اش به نمایش بگذاریم. این طراوت به این دلیل بود که کودکی ذهنی او بر جسمش نیز تاثیرگذار بوده است و ما هم می‌خواستیم این نکته کاملا به نمایش درآید.

گلاب آدینه، معصومه قاسمی پور، پانته‌آ پناهی‌ها، بابک حمیدیان، حمیدرضا آذرنگ، شیرین یزدان بخش و امیر دلاوری در "آبجی" بازی می‌کنند. این فیلم درباره طلا و عطی (آبجی) مادر و دختری است که سالیان سال است کنار هم زندگی می‌کنند؛ سال‌هایی به درازای زندگی آبجی یعنی حدود 50 سال. اما این وضعیت پایدار نیست و روزهای جدایی از راه می‌رسد. این جدایی در حالی اتفاق می‌افتد که "آبجی" به دلیل شرایط ویژه‌ای که دارد بسیار وابسته به مادر است و "طلا" در زمان باقی مانده به دنبال امنیتی برای آینده "آبجی" است؛ آینده‌ای بدون حضور خودش.