به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران ؛در آخرین روز از هفته فیلم فرانسه درروز سه شنبه هفتم اردیبهشت ماه درساعت 15فیلم خیانت به کارگردانی فیلیپ فاکون محصول سال 2005 به مدت 80 دقیقه و در ساعت 17 فیلم ویلای آمالیا به کارگردانی بنوآژاکو محصول سال 2007 به مدت 102 دقیقه به نمایش در می‌آید. همچنین بعد از نمایش فیلم جلسه نقد و بررسی با حضور ژان میشل فرودون در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

"خیانت" به هیچ عنوان فیلمی مینیمالیست و یا زاهدانه نیست. فیلمی مملو از احساسات، کالبد و ایماژ است. این فیلم، نیروی خود را از محیط اطرافش می‌گیرد، درست همانند هنرهای رزمی که از وقایع اطراف خود تغذیه می‌کنند؛ از آن‌چه که در کوچه و پس¬کوچه¬های روستاهای محصور و به ظاهر تحت کنترل، در حرکت است؛ از آن‌چه در سر جوان‌هایی که برای مواجهه با انتخاب‌های تراژیک و مسئولیت‌های بزرگ هنوز خیلی جوان هستند، می‌گذرد. و همچنین از آن‌چه که در حافظه‌ی تاریخی می‌گذرد؛ اتفاقات مربوط به نیم قرن پیش و حال حاضر در ارتباط با بحران‌های هویتی و مسأله‌ی تعلق خاطر که در هر زمان و به‌خصوص اکنون، همچنان مطرح و پررنگ هستند.

اگر چه روایت جاری و تمامِ عناصرِ دراماتیک فیلم ویلای آمالیا، به خوبی از رمان پاسکال کوئینارد اقتباس شده اما به کارگیری آن‌ها در فیلم، همراه با ایجاد افق‌هایی جدید، و نه به نیّت تبعیت تمام و کمال از رمان بوده. در ادامه، این افق‌ها بینِ آسمان و آب به یکدیگر پیوند می¬خورند. ویلای آمالی‌ای بنوآ ژاکو، اقتباس خوبی از ویلا آمالی‌ای پاسکال کوئینارد است، ولی با ابزار خاص خودش، سینما.

یادآوری می‌شود: علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه هفته فیلم‌ فرانسه به صورت آزاد و رایگان به موزه هنرهای معاصر تهران، واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس حاصل کنند.