به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایسنا، بشیر ناصری که به دلیل بها ندادن مسئولان شهری به مقوله هنر اثر خود را در خاک دفن کرد،در مورد این اقدام خود اظهار کرد: از 2 سال پیش این مجسمه را جهت نصب در شهر مریوان ساخته بودم و دوست داشتم آن را به شهر مریوان و مردمان آن تقدیم کنم که متاسفانه مسئولان این شهر گویا دغدغه‌ای در این مورد نداشتند.

او افزود: هر وقت از داخل شهر مریوان گذر می‌کردم انواع آلودگی‌های بصری و نابسامانی‌های زیادی را در بحث زیباسازی فضای شهری مشاهده می‌کردم و کارهایی که نیز که صورت گرفته بود بسیار به صورت غیرکارشناسانه انجام شده بود.

این هنرمند مجسمه‌ساز در ادامه با اشاره به اینکه مریوان، شهری توریستی و فرهنگی و با قدمت تاریخی بسیار است، خاطرنشان کرد: این شهر هنرمندان زیادی را دارد اما شهرداری از پتانسیل‌های خود استفاده نمی‌کند و پروژه‌های هنری را به افراد غیرکارشناس واگذار می‌کند که به صورت ناشیانه و غیرکارشناسانه ساخته شده و چهره شهر مریوان را خراب کرده‌اند.

او با عنوان اینکه شهرداری و شورای شهر مریوان از مسئله ساخت این مجسمه خبر داشتند، ادامه داد: چندین بار پیگیری کردم که مجسمه داخل شهر نصب شود اما هیچ خبری از جانب مسئولان شهری نشد، من هم تصمیم گرفتم اثر خود را به خاک مریوان تقدیم کنم و یک اصله نهال را هم به یاد ماموستا "قانع" روی آن کاشتم.