سرویس سینمایی هنرآنلاین : فصل اول مجموعه "رالی ایرانی" سه سال پیش به کارگردانی آرش معیریان و تهیه‌کنندگی سعید ابوطالب برای پخش از شبکه نمایش خانگی روانه بازار شد. پیش از این اخباری مبنی بر تولید فصل دوم این مجموعه منتشر شد. سعید ابوطالب تهیه‌کننده "رالی ایرانی" در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره ساخت فصل دوم این مجموعه گفت: از آنجایی که قصد داریم "رالی ایرانی" را در دو نسخه تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی تولید کنیم، در حال حاضر در حال رایزنی برای جذب سرمایه‌گذار در بخش تلویزیونی هستیم.

وی ادامه داد: در بخش شبکه نمایش خانگی با سرمایه‌گذاران کاملاً به توافق رسیده‌ایم و لوکیشن‌ها نیز انتخاب شد‌ه‌اند و تابستان ضبط این مجموعه کلید خواهد خورد.

این مستندساز افزود: از آنجایی که سرمایه‌گذار این فصل از "رالی ایرانی" دوست دارد یک شریک خارجی نیز داشته باشد در حال حاضر در حال رایزنی هستیم تا به صورت مشترک این کار ساخته شود.

ابوطالب درباره لوکیشن‌ها نیز عنوان کرد: لوکیشن‌ها همگی در شمال کشور هستند و کاملاً انتخاب شده‌اند. با تعداد زیادی از هنرمندان نیز گفتگوهایی برای حضور در این فصل داشتیم و اعلام آمادگی هم کرده‌اند و به زودی برای عقد قرارداد با هنرمندان اقدام خواهیم کرد.

وی درباره تعداد قسمت‌های فصل دوم "رالی ایرانی" گفت: در فصل دوم "رالی ایرانی" برخلاف فصل اول هر مسابقه طی 10 روز پیوسته خواهد بود و حدود هفت دی‌وی‌دی منتشر خواهد شد. امیدواریم که پخش این مجموعه نیز بعد از محرم و صفر در شبکه نمایش خانگی صورت بگیرد.

این فیلمساز درباره استقبال سرمایه‌گذاران برای حضور در شبکه نمایش خانگی نیز اظهار کرد: یکی از دلایلی که سرمایه‌گذاران ما برای فصل دوم حاضر به سرمایه‌گذاری شدند، این بود که شرایط شبکه نمایش خانگی در سال‌های گذشته خیلی خوب و مناسب نبود و خیلی توجه به این ماجرا نمی‌شد، اما در چند ماه اخیر اتفاقات خوبی در این عرصه شاهد بودیم. مشخصاً سریال "شهرزاد" و چند سریال خارجی دیگری که دوبله و روانه بازار شبکه نمایش خانگی شده‌اند وضعیت خوبی را ایجاد کرده و مخاطب را با این شبکه آشتی داده‌اند. سرمایه‌گذاران نیز برای سرمایه‌گذاری امیدوار شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به تفاوت "رالی ایرانی" که قرار است از تلویزیون پخش شود و فصل دوم آن در نمایش خانگی عنوان کرد: قصد داریم نسخه تلویزیونی این مجموعه را نیز همزمان با نسخه شبکه نمایش خانگی تولید کنیم. اگر شرایط مناسب باشد و موفق به جذب سرمایه‌گذار در این حوزه شویم، "رالی ایرانی" برای شبکه سه سیما تولید شود. این مسابقه‌ای است که در بخش اول آن مردم عادی شرکت‌کننده هستند و برای بخش نیمه‌نهایی نیز هنرمندان حضور خواهند یافت.

ابوطالب درباره دیگر فعالیت‌های نیز اظهار کرد: به تازگی کتاب "هی یو" که خاطرات من از دوران زندان در عراق است، منتشر شده است. این کتاب در واقع نوعی خاطره نگاری است و به نوعی نوشته شده است که انگار شما فیلمنامه می‌خوانید و از این نظر بسیار متفاوت است. مذاکراتی با چند کارگردان داشتیم برای اینکه این خاطرات تبدیل به فیلم شوند. البته من از دوستان خواستم تا چند وقت صبر کنند تا ببینم مخاطب چقدر با آن ارتباط برقرار می‌کند و بعد برای ساخت فیلم اقدام کنیم. ضمن اینکه پیش از این یکی از دوستان خلاصه فیلمنامه‌ای از این کتاب به بنیاد فارابی ارائه داد که مورد تأیید قرار گرفت، اما فعلاً دست نگه داشته‌ایم تا ببینم بازخوردها به چه شکل است.

وی افزود: این کتاب حدود یک ماه است وارد بازار نشر شده و فکر می‌کنم که بتواند با موفقیت روبه‌رو شود. تا جایی که در فضای مجازی بازخوردها را پیگیری می‌کنم، تاکنون بازخورد منفی از آن ندیده‌ام. این کتاب را برای دوستان هنرمندم در عرصه سینما فرستاده‌ام و خوشحالم که بسیار مورد توجه قرار گرفته است. پیش از اینکه کتاب چاپ شود نیز برای هنرمندان فیلمساز ارسال کردم تا کتاب را بخوانند و برایم مهم بود که نظر هنرمندان را درباره آن بدانم. خاطره نگاری بیشتر از اینکه وظیفه ثبت تاریخی و اطلاع‌رسانی تاریخی داشته باشد، باید گرایش خواندن را در مخاطب ایجاد کند.

"رالی ایرانی" یک فیلم مسابقه در ژانر نمایش واقعی است که برای نمایش خانگی به کارگردانی آرش معیریان ساخته می‌شود. در فیلمنامه سری اول این مجموعه، که 50 درصد آن نمایش است، سه گروه بازیگر انتخاب شدند و مسابقه را در طول سه شبانه‌روز به اتمام رساندند. فرزاد حسنی هم به عنوان مجری داور با این مجموعه همکاری داشت.