سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: آخرین مصاحبه رومن‌گاری با عنوان "گذار روزگار" در نمایشگاه کتاب امسال عرضه خواهد کرد. این کتاب را سمیه نوروزی ترجمه کرده است. تا به امروز کتاب‌های "تصادف شبانه"، "اتاق افسران"، "الدورادو"، "قلابی"، "مرگ و چند داستان دیگر"، "اوضاع در ارتفاعات کلیمانجارو روبه‌راه است"، "افق"، "معرکه"، "مرگ نور"، "فریادها"، "کشش‌ها" و "مرد خسته" توسط او به فارسی ترجمه یا ویرایش شده است.

حسن آذری، شاعر معاصر نیز از آخرین اثرش، مجموعه شعر "پرده‌ها را کشیدی" خبر داده است. این کتاب از سوی انتشارات فصل پنجم روانه بازار نشر خواهد شد.

اما کتاب "رُک و راست بگم؟"، جدیدترین اثر آسیه جوادی (ناستین) در انتشارات آموت منتشر شده. در پشت جلد این کتاب به قلم دکتر جواد مجابی می‌خوانیم : " "رک و راست بگم" شکل تکامل یافته‌ کتاب پیشین، یعنی "رک و پوست کنده" است. یادداشت‌های این کتاب که بین گزارش و داستان در نوسانند، نمایانگر نوع تازه‌ای از ادبیات معاصر است که تاملات روزانه‌ نویسنده را با واقعه‌های زندگی افراد و واقعیات اجتماعی گره زده است.

زنان بیش از مردان در این "داستان - گزاره"‌ها تصویر شده‌اند و این نه به معنای نقش مهم‌ترشان بلکه به قصد بیشتر شناساندن آنان است که در پیشبرد جامعه و مدنیت معاصر نقش پررنگ‌تری به عهده گرفته‌اند. جامعه با پیشرفت مداوم خود به دریافت سنجیده‌تری از زنان نیاز دارد و چه بهتر که چهره‌های گوناگون زنان ایران توسط ایشان، هم از درون فضای آنان ترسیم شود.

در این کتاب صراحت گزارشگرانه و دقائق جامعه‌شناختی همراه شده است با خیال‌پردازی‌های شوخ چشمانه‌ای که کتاب را برای شهروند بی‌اعتنای امروزی، جذاب و خواندنی می‌کند."

کتاب "رُک و راست بگم" در ۳۸۴ صفحه و با قیمت 22500 تومان منتشر شده است.

همچنین چاپ دویست و پنجم کتاب "خاک‌های نرم کوشک" شامل روایات و خاطرات مربوط به شهید عبدالحسین برونسی توسط انتشارات ملک اعظم در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود. به گزارش مهر اولین چاپ کتاب "خاک‌های نرم کوشک" در سال ۸۳ منتشر شد و رهبر انقلاب نیز در سال ۸۵ در بیاناتی به تعریف از این کتاب پرداختند. خاطرات درج شده در کتاب "خاک های نرم کوشک"، پیرامون زندگی شهید عبدالحسین برونسی فرمانده تیپ ۱۸ جوادالائمه گردآوری شده و خاطرات خانواده و همرزمان وی را از این شخصیت در بر می گیرد. پیکر شهید برونسی بعد از ۲۷ سال از شهادتش، در مناطق جنگی جنوب پیدا شد اما سعید عاکف و خانواده شهید برونسی درباره هویت پیکر کشف شده ابراز تردید کردند.

و در پایان چاپ دوم مجموعه غزل متن "طبقه اول - اول شرقی" اثر سید احمد حسینی در نشر نیماژ منتشر شده است.

از این مجموعه می‌خوانیم:

به کسی که نبود می‌گویم

به خودت بی اجازه نامه نده

عشق من!

عشق چیز خوبی نیست

تو به این داستان ادامه نده