سرویس تئاتر هنرآنلاین : مجید رحمتی بازیگر تئاتر با اشاره به همکاری خود با مرکز کودکان کار خیابانی یاسر و فعالیت‌های این روزهایش گفت: سال گذشته برای اجرای یک برنامه با مرکز کودکان کار خیابانی یاسر آشنا شدم. این مرکز تحت نظارت سازمان بهزیستی کل کشور است و فعالیت‌هایی را در جهت حمایت و آموزش کودکان کار انجام می‌دهد.

او ادامه داد: با حضور در این مرکز و آشنایی با کارهای صورت گرفته برای این کودکان، احساس کردم من هم می‌توانم به عنوان هنرمند در این زمینه اقداماتی را صورت دهم. بر این اساس جلساتی را با مدیر این مرکز برای تولید یک کار تئاتر داشتم.

رحمتی با تاکید بر تاثیر تئاتر بر زندگی این کودکان خاطرنشان کرد: بچه‌هایی که تحت حمایت این مرکز هستند بین 8 تا 12 سال‌اند. آنها آموزش‌های مختلفی مانند نقاشی، ورزش و... می‌بینند اما تاثیر تئاتر بر آنها بسیار قابل توجه است. این مسئله برای مدیران این مجموعه نیز بسیار جالب بود که چگونه با یک نمایش ساده می‌توان بچه‌هایی را که به نظر غیرقابل کنترل می‌رسند را سرگرم و کنترل کرد. در واقع مسئله این است که تئاتر توانسته با آنها ارتباط خاصی برقرار کند. بر این اساس تلاش کردم از استعدادهایی که هرکدام آنها داشتند بهره ببرم.

این بازیگر تئاتر در رابطه با اجرایی که قصد دارد با این کودکان به صحنه ببرد عنوان کرد: این اجرا تولید تازه گروه تئاتر "نیست" است. متن نمایش را حسین جمالی خواهد نوشت. بخشی از این متن برداشتی آزاد از نمایشنامه " آنکه گفت آری آنکه گفت نه" برتولت برشت خواهد بود و بخش دیگر آن بر اساس بداهه و اتودهای از پیش تعیین شده است. قرار است هفته‌ای یک بار جلسات آموزشی را با این بچه‌ها داشته باشم. در کارگاه ابتدا مقدمات بازیگری را به آنها آموزش می‌دهیم و بعد وارد متن می‌شویم.

بازیگر نمایش "مجلس انتقام‌جویی هملت" اضافه کرد: صحبت‌هایی با خانم مقتدی برای اجرای این اثر در کارگاه نمایش تئاترشهر داشته‌ایم که امیدوارم با حمایت او محقق شود. آقای شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی هم پیگیر این مسئله هستند.

رحمتی در پایان سخنان خود با بیان اهمیت این موضوع و لزوم حمایت سازمان‌های مختلف گفت: امیدوارم تمام ارگان‌ها و سازمان‌هایی که با این موضوع در ارتباط هستند مانند نیروی انتظامی، شهرداری و... در اجرای این کار ما را همراهی کنند. آمار عجیبی از کودکان کار وجود دارد که بخشی از آن ثبت شده است، اما هنوز کودکان بسیاری هستند که در لیست آمارها وجود ندارند و هر روز بر تعداد آنها نیز اضافه می‌شود. این یک آسیب اجتماعی است که باید در جهت رفع آن گام‌های موثری را برداشت.