به گزارش هنرآنلاین ؛ ساعد سهیلی در برنامه ویژه تحویل سال شبکه سه به همراه همسرش حضور یافت و با توجه به ظاهرش اعلام کرد که برای فیلم "گشت ارشاد 2" خود را آماده می‌کند. حالا مراحل تولید این فیلم جدی‌تر شده و خبرها حاکی است فیلمنامه "گشت ارشاد ٢" به تازگی توسط سعید سهیلی و مهدی محمدنژادیان که نگارش "گشت ارشاد" را هم به عهده داشتند به پایان رسیده و قرار است طی روزها آینده درخواست پروانه ساخت این فیلم به اداره نظارت و ارزشیابی ارائه شود.

سه بازیگر اصلی "گشت ارشاد ٢" همانند قسمت اول حمید فرخ نژاد، پولاد کیمیایی و ساعد سهیلی هستند.

سعید سهیلی درباره آخرین وضعیت ساخت فیلم تازهاش به "سینما" گفت: با بازگشت حمید فرخ نژاد از آمریکا پیش تولید رسمی فیلم را آغاز میکنیم و امیدوایم به زودی پروانه ساخت این فیلم صادر شود.

گشت ارشاد از پر ماجراترین فیلمهاى سال‌های اخیر سینمای ایران است. فیلمی که بدون دردسر در جشنواره سی‌ام فیلم فجر به نمایش درآمد اما به یکباره در اکران عید قربانی برخی اختلافات داخلی سینما شد و پس از شانزده روز از پرده سینماها پایین کشیده شد. با این وجود در این مدت یک میلیارد و ششصد میلیون تومان فروش و چهارصد هزار نفر مخاطب داشت.

"گشت ارشاد" جایی تمام می‌شود که حسن و عباس با بازی ساعد سهیلی و حمید فرخ نژاد به زندان می‌روند و عطا با بازی پولاد کیمیایی تیر خورده و به کما می‌رود. داستان "گشت ارشاد ٢" چند سال بعد از اتفاقات قسمت اول است که حسن و عباس از زندان آزاد میشوند و عطا هم از کما بیرون میآید و گروه قدیمی دوباره تشکیل میشوند. عباس، حسن و عطا مدتی دنبال کار میگردند اما موفق نمیشوند و تصمیم میگیرند مسیر گذشته شان را پیش بگیرند و اتفاقات "گشت ارشاد ٢" از همین جا آغاز می‌شود.