به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی گروه تئاتر حرکت، نمایش "بازار عاشقان" نوشته محمد ابراهیمیان که با کارگردانی "هادی مرزبان" از هفتم فروردین ماه 1395 در تالار وحدت روی صحنه رفته است، عصر روز یکشنبه 29 فروردین، در هفدهمین اجرای اجرای خود میزبان هنر دوستان و تعدادی از چهره‌های فرهنگی بود.

در این اجرا "حجه الاسلام دکتر محمدعلی آهنگران" نویسنده و پژوهشگر و سیدعباس عظیمی "مدیر موسسه هنرمندان پیشکسوت" و "دکتر محمود عزیزی"، به تماشای نمایش نشسته و در پایان نمایش با دعوت هادی مرزبان کارگردان نمایش در میان تشویق تماشاگران روی صحنه رفته و به نمایندگی از موسسه هنرمندان پیشکسوت، هدایا و الواح تقدیری را از طرف این موسسه به "ایرج راد"، فرزانه کابلی" و "هادی مرزبان" اهدا نموده و بدینوسیله از هنرمندان پیشکسوت و نقش آفرین در این نمایش تجلیل به عمل آوردند.

"حجه الاسلام دکتر محمدعلی آهنگران" نویسنده و پژوهشگر پس از تماشای نمایش یادداشتی را راجع به "بازار عاشقان" با این مضمون منتشر نمود.

عصر یکشنبه افتخار داشتم تا به تماشای «بازار عاشقان» به نویسندگی محمد ابراهیمیان و کارگردانی استاد هادی مرزبان بنشینم این نمایش که با مضمونی عارفانه از داستان شمس و مولانا است با استقبال تماشاگران همراه شده و در سالن اصلی تالار وحدت به صحنه می‌رود. "بازار عاشقان" روایتی از داستان شیفتگی مولانا و شمس است؛ آن روزگار که مردمان قونیه خشمیگن از تأثیر شمس تبریزی بر روی شیخ شهرشان، مولانا، او را به دادگاه کشانده‌ و کمر به محاکمه و اعدامش بسته‌اند. شمس و مولانا و حلاج در میان مردمی که از شناخت حقیقت و درک عشق عاجزند به کافر و گمراه بودن محکوم می‌شوند. در بخشی از نمایش «بازار عاشقان» محاکمه‌ شمس را در دادگاهی خیالی در شهر قونیه می‌بینیم؛ دادگاهی که قاضی و شاهدانش گویی چشمانشان رو به حقیقت بسته است و فهمشان از درک گفته‌های شمس و مولانا، شیخ شهر، عاجز. فرهاد قائمیان، محمد حاتمی، ایرج راد، شهرام عبدلی، فرزانه کابلی به همراه حدود ۴۰ نفر دیگر بازیگری این نمایش را عهده‌دار بودند. این نمایش همچنین با اجرای زیبایی از بازیگران گروه «حرکت» در حالات مختلف تکمیل شد؛ حرکت‌هایی که بخشی از فرم نمایش را تشکیل می‌دادند و به هدف ایجاد حال و هوایی نزدیک به داستان نمایش، با انجام حرکات کم نقص‌ و هماهنگ به نوعی سماع می‌کردند.در بخش‌هایی از این نمایش ۱۲۰ دقیقه‌ای گاهی بازیگران از کنار تماشاگران نشسته در سالن عبور می‌کردند و یا در میانه‌ی سالن ایستاده، دیالوگ‌های خود را با صدایی رسا رو به صحنه می‌گفتند که باعث نزدیک‌تر شدن هرچه بیشتر تماشاگران به فضا و داستان نمایش بود.

در میان مخاطبان این اجرا از بازار عاشقان، هنرمندان پیشکسوت دیگری از جمله "رؤیا افشار" و " نقی سیف جمالی" نیز در میان تماشاگران حضور داشتند. تا کنون چهره‌های فرهنگی از جمله: "علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی"، "مهدی شفیعی، مدیر اداره کل هنرهای نمایشی" و پیمان شریعتی معاون اجرایی اداره کل، و نیزهنرمندانی از جمله: دکتر فرهاد ناظر زاده کرمانی، دکتر اردشیر صالحپور، منیژه محامدی، محمد اسکندری، جهانگیر کوثری، داریوش اسدزاده، اسماعیل خلج، جلال الدین معیریان، مجید مظفری، نگار عابدی، جلیل فرجاد، مسعود فروتن، سیروش اسنقی، انوشیروان میرزائی، سیروس همتی، شیوا مکی نیان، مریم رحیمی، مهدی میامی و... به تماشای این نمایش نشسته‌اند.

در این نمایش بازیگرانی چون: فرهاد قائمیان، محمد حاتمی، شهرام عبدلی، با هنرمندی فرزانه کابلی و ایرج راد و با حضور، صادق توکلی، محمد اسدی، محمد علایی، بهمن روزبهانی، محمدباقر مرادی، مجید غفاری، علی عمرانی با همراهی گروه حرکت و جمعی از هنرمندان و هنرجویان تئاتر، ایفای نقش می‌نمایند.

فرزانه کابلی طراح حرکات ، مجید میرفخرایی سرپرست طراحان صحنه و لباس، جهانسوز فولادی موسیقی، ماریا حاجی‌ها طراح گریم، مهری آسایش دستیار کارگردان، مهدی فضلی خانی طراح صحنه، آذر نجیبی طراح لباس، محمد وفایی طراح گرافیک، آزیتا خرمی منشی صحنه ، فریبا ورکیانی مدیر اجرایی و امیرکوروش اعرابی مدیر تشریفات این نمایش هستند.

نمایش «بازار عاشقان» از هفتم فروردین ماه 95 شوع به کار کرده و هر روز به غیر از شنبه‌ها رأس ساعت 18 در تالار وحدت تا اواخر اردیبهشت ماه روی صحنه خواهد رفت.