سرویس موسیقی هنرآنلاین: برابر با آمار منتشر‌شده در ساندی تایمز، سر التون جان خواننده، نوازنده، آهنگساز و ترانه‌سرای بریتانیایی سال گذشته 26.8 میلیون پوند از ثروت خود را صرف کارهای خیر کرده است. بخش زیادی از این مبلغ به بنیادهای ایدز جان در بریتانیا و آمریکا که او در 1992 تاسیس کرد، اهدا شد.

از سوی دیگر، جی‌کی رولینگ نویسنده کتاب‌های "هری پاتر در سال 2015 حدود 10.3 میلیون پوند برای انجام کارهای خیر اختصاص داد. او این مبلغ را برای کمک به بنیاد خیریه لوموس که وظیفه آن حمایت از کودکان بی‌سرپرست در سراسر دنیاست و موسسه خیریه وولان که در حوزه تامین سرمایه برای تحقیق درمورد بیماری اسکلروز چندگانه (ام‌اس) فعالیت می‌کند، در نظر گرفته است. مادر رولینگ بر اثر ام‌اس درگذشت.

به گزارش گاردین، روری مکلروی بازیکن گلف، گروه موسیقی پسرانه وان دایرکشن و برایان می و راجر تیلور نوازندگان کویین خواننده فقید هم در فهرست خیّرترین چهره‌های سرشناس بریتانیا حضور دارند.

برابر با گزارش ساندی تایمز، ثروتمندان بریتانیایی در 12 ماه گذشته در مجموع 2.66 میلیارد پوند برای انجام کارهای خیر صرف کردند. برای سومین سال پیاپی خانواده سینزبری که موسس دومین سوپرمارکت زنجیره‌ای بزرگ بریتانیا هستند، در صدر فهرست قرار دارند. آن‌ها در سال 2015 حدود 220 میلیون پوند یعنی تقریبا 40 درصد ثروت خود را به انجام فعالیت‌های خیرخواهانه اختصاص دادند.

در میان چهره‌های سرشناس، ورزشکاران و موزیسین‌ها بیشترین کار خیر را انجام داده‌اند. دیوید بکهام پنج میلیون پوند برای بچه‌ها اهدا کرد. کلدپلی 1.7 میلیون پوند و رینگو استار از گروه بیتلز 1.6 میلیون پوند اختصاص دادند.