به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، این دیدار در فضایی گرم و صمیمی و به بهانه سال جدید انجام شد و در آن از موضوعات مختلفی همچون موضوعات پیرامون هنر در سال گذشته سخن به میان آمد. در این دیدار خسرو عمار لویی ضمن عرض خیر مقدم به سیدعباس عظیمی و دیگر مدیران موسسه هنرمندان پیشکسوت با ابراز خوشحالی از انجام این دیدار افزود:هیچ گاه فکر نمی کردم در کشور خودم شاهد چنین برنامه ها و ارج نهادنی به مقام هنر و به ویژه هنرمندان باسابقه و پیشکسوت باشم ، حال آنکه تا آنجا که می دانم، این موسسه در تمام دنیا تنها تشکیلاتی است که به شکل تخصصی به امور هنرمندان پیشکسوت می پردازد که این می تواند به نوعی باعث دلگرمی ما هنرمندان باشد. وی با بیان این مطلب اضافه کرد: البته بدون شک در کشور های دیگر هم به سپید مویان هنر و هنرمندان ارج می نهند و تسهیلات رفاهی ویژه ای در زمینه ها شغلی، بیمه، معیشتی ،درمانی،تفریحی و... برای آنها قائل می شوند اما به صورت یک تشکیلات منحصر به فرد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سابقه نداشته است. مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در این دیدار گفت: خیلی خوشحالم که در سال جدید نیز این توفیق حاصل شده است که در خدمت یکی دیگر از سپیدمویان عرصه هنر باشیم، بدون شک جامعه وامدار این عزیزان است و هرجامعه ای با هنر و هنرمندانش در جهان شناخته می شود. عظیمی همچنین در پایان گفت: به امید خدا در سال جدید خبرهای خوشی در زمینه های مختلف از جمله مکان و بودجه موسسه برای اعضا و هنرمندان پیشکسوت خواهیم داشت و ما امیدواریم بتوانیم خدماتی به مراتب بهتر و ارزشمندتر از گذشته ارائه کنیم.

خسرو عمارلویی متولد سال 1328 در رشت و تحصیل کرده رشته حقوق قضایی از دانشگاه تهران است، وی همواره و از کودکی به نقاشی علاقمند بوده است و حتی تحصیل در رشته ای غیر مرتبط نیز نتوانست جلوی این علاقه را بگیرد.

عمارلویی نقاشی از طبیعت، جانوران و گیاهان ایران را از سال‌های اولیه دهه 50 با استخدام در سازمان حفاظت محیط ‌زیست به طور جدی آغاز کرد و تصاویرش زینت‌بخش موزه‌های تاریخ طبیعی و کتاب‌های راهنمای صحرایی شد. کتاب راهنمای صحرایی پستانداران ایران با نقاشی‌های عمارلویی همراه است. وی همچنان فعالیت خود را در این زمینه ادامه داده است به گونه ای که بیش از هزار تابلو با سایز های موزه ای و نمایشگاهی یا ویژه چاپ کتب مرجع در این چند دهه خلق کرده است .