سرویس معماری هنرآنلاین : پانزدهمین دوسالانه ونیز به سرپرستی آلخاندرو آراونا فهرست 19 رخداد مرتبط با این دوره را اطلاع رسانی کرده است.

این رویدادهای مرتبط با دوسالانه ونیز برای ارائه در مکان‌هایی خارج از مقر بینال و در راستای گسترش میدان تاثیرگذاری این رویداد و تبدیل آن به یک پدیده شهری در گوشه گوشه ونیز و با همکاری مؤسسات و بنیادهایی از کشورهای مختلف جهان سازماندهی شده‌اند.

چشم انداز سکونت در چین یکی از این رخدادها است که از سوی "هفته طراحی پکن" در مرکز TBC ونیز پیش روی عموم قرار می‌گیرد.

"یکپارچه سازی مناظر طبیعی، شهری و انسان" پروژه ای است که از سوی معماران اسپانیایی انستیتو رامون لیول از 27 مه تا 28 نوامبر در Aftermath ونیز ارائه می‌شود.

"معماری اوکراین - فراتر از جبهه" عنوان پروژه ای است که از سوی موسسه تحقیقاتی Izolyatsia از 28 تا 30 ژوئن در سان مارکو به نمایش در می‌آید.

"علامت گذاری جزایر ساخت سازمان ملل" پروژه ای مطالعاتی برای ایجاد زمینه‌های گفتمان ژئوپولتیک در مشروعیت بخشیدن به ادعاهای ارضی کشورها است که 25 و 26 نوامبر در سانتاکروچه ارائه می‌شود.

"همزیستی" هم پروژه ای از کشور ماکائو است که به بررسی ایده برای نگهداری فضاهای تاریخی می‌پردازد و در "کامپو دلا تانا "از سوی موسسه فرهنگی " Governo " پیش روی عموم قرار می‌گیرد.

" Gangcity " عنوان پروژه ای در مستندسازی پدیده حاشیه نشینی در ایتالیا از سوی دانشگاه دی تورینو ,و در Spazio به نمایش گذاشته می‌شود.

"چشم انداز شمالی" پروژه ای است که به به بررسی اسکاتلند و ارتباط آن با همسایگان شمالی با تمرکز بر مردم و مکان می‌پردازد و با حمایت دولت اسکاتلند، همزمان در پنج نقطه شهر ونیز Ludoteca، آ Ausiliatrice، Castello، fondamenta و Gioacchin ارائه می‌شود.

" پاسخ: ساخت و ساز در تایوان" به بررسی مفهوم ساخت و ساز شهری و باز اختراع مواد از زباله‌های بازیافت از سوی موزه هنرهای زیبای تایوان در Prigioni و Castello ونیز ارائه می‌شود.

موسسه ایتالیایی "IBA" نیز برنامه ای با عنوان " بازسازی آشتی جویانه" شامل میزگرد و کنفرانس با ارائه راه کارهای جدید برای تحول شهری در اروپا در Fondazione Querini Stampalia و Castello ونیز برپا می‌کند.

"بیدار شو! راهی به سوی معماری بهتر " از سوئیس پروژه ای به سرپرستی "لیلا آل" حقوقدان است که به ارزیابی مجدد مفهوم مدرنیته اختصاص دارد در Trevisanو Degli Ulivi برپا می‌شود.

پروژه "سارایوو در حال حاضر: موزه مردم" از سوی موسسه MATICA با هدف فعال کردن مجدد فضای شهری سارایوو از سوی دولت بوسنی و هرزگووین در Arsenale ونیز ارائه می‌شود.

"بدون زمین" پروژه ای است که موسسه ایتالیایی A.I.A.P. (Associazione) با بررسی زمینه‌های تعامل هنرمندان با پروژه‌های توسعه و ارتباطات شهری می‌پردازد و در Servolo ونیز ارائه می‌کند.

"رویارویی شهری، دموکراسی و هویت" معرفی پروژه ای از بنیاد میس ون دروهه است که راه حل‌های معماری با کیفیت بالا ، شمول اجتماعی و مشارکت دموکراتیک را دنبال می‌کند و در در سالن تئاتر آرسناله و کامپو دلا تانا ونیز ارائه می‌شود.

"به اشتراک گذاری و بازسازی" پروژه ای از بنیاد ایتالیایی Fondazione EMGdotART است که بررسی نقش معماران در روند بازسازی روابط جامعه از طریق گسترش شهرها اختصاص دارد و در 5 نقطه ونیز Cannaregio، (Gesuiti)؛ Chiesa ، Caterina ارائه می‌شود.

"تدابیر در معماری: هنگ کنگ در ونیز" رخداد دیگر از انجمن معماران و شورای توسعه هنرهای هنگ کنگ در ارتباط با تطبیق پذیری و انعطاف پذیری کشور-شهر با مناسبات انسانی، اجتماعی و سیاسی جهان برنا مه ریزی شده و در آرسناله ونیز ارائه می‌شود.

"جنگل‌های ونیز" پروژه ای است که از سوی معماران سوئدی در راستای ایجاد مناظر جدید زیست محیطی و سازگار شهری برنامه ریزی شده و در Giardin و Viale garibaldi ارائه می‌شود.

"افق کلانشهر، یک پروژه رادیکال" نمایشگاهی است که از سوی موسسه Archizoom تدارک دیده شده و به بررسی افق‌های کلانشهرها ، فضا، سنت و شیوه زندگی ساکنان ، همچنین ارتباط آن به عنوان یک موضوع طراحی پر انرژی، زیست محیطی و اجتماعی می‌پردازد و در Isola ، Certosa ارائه می‌شود.

بنیاد Biobridgeهم پروژه ای با عنوان "سکونت درمانی" را در تحقیق و پژوهش برای کیفیت بهتر زندگی امروز متأثر از جنبه‌های فرهنگی، جغرافیایی سیاسی، تاریخی، محیطی، عوامل علمی و اجتماعی در Magazzino 11، Stazione ،Liceo artistico، Spirito، DORSODURO، 397-460 (Zattere) می‌کند.

و بالاخره "زمان " نمایشگاهی از آثار معماران 6 قاره را در یک ترکیب فوق العاده در پانزدهمین دوسالانه معماری ونیز به ارمغان آورده است. این نمایش همزمان در کاخ بمبو، سان مارکو، ریالتو،سان فلیس و چند نقطه دیگر ونیز ارائه خواهد شد.