سرویس سینمایی هنرآنلاین : امیر توده روستا کارگردان فیلم سینمایی "پات" درباره تولید این فیلم به خبرنگار هنرآنلاین گفت: "پات "از اردیبهشت‌ماه در گروه هنر و تجربه اکران می‌شود. برای ساخت این فیلم از سال 90 برنامه‌ریزی داشتم و در انتهای سال 90 و ابتدای سال 91 فیلمبرداری کار شروع شد و حالا بعد از چهار سال این فیلم اکران می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی که فیلم را ساختم هنوز گروه هنر و تجربه وجود نداشت و عملاً این گروه باعث شد تا فیلم فرصت نمایش پیدا کند. در آن زمان برای ساخت فیلم اولم بسیار تلاش کردم ولی نتیجه‌ای نداشت و کسی حاضر به سرمایه گذاری نمی‌شد تا اینکه تصمیم گرفتم فیلمنامه را تغییر دهم و خودم با هزینه شخصی و به صورت کم هزینه این فیلم را تولید کنم. درنهایت تمام فیلمنامه‌هایی که نوشته بودم کنار گذاشتم و به کم‌هزینه‌ترین آن‌ها رسیدم و کار را به سرانجام رساندم.

توده روستا افزود: فیلم در طی این سال‌ها بسیار مهجور بود و در عین حال موفق هم بود. موفقیت فیلم در حوزه بین‌المللی بود و ما توانستیم با حضور درجشنواره‌های بین المللی جوایز بسیاری دریافت کرده و نقدهای خوبی درباره آن ببینیم. این فیلم تاکنون نامزد اصلی جشنواره فیلم ورشو و توکیو بوده است و تقدیر ویژه هیات داوران جشنواره ترانسیلوانیای رومانی را از آن خود کرده است.

کارگردان فیلم "تلالو" درباره اکران این فیلم در گروه هنر و تجربه اظهار کرد: این فیلم قبل از هر چیز برای مخاطب ایرانی ساخته شده است، هر چند که در زمان ساخت آن تصور اکران، برایمان زیاد بود و غیر ممکن، اما به لطف حضور گروه هنر وتجربه این اتفاق افتاد. وی همچنین درباره داستان این فیلم و راوی اصلی آن که یک سگ است بیان کرد: شخصیت اصلی این فیلم یک سگ است که در شهر تهران قصه‌ها و اتفاقاتی را رقم می‌زند که درادامه آن با اشخاص مختلفی آشنا می‌شویم. چرایی انتخاب این قصه هم براین مبنا بود که ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که از انواع قصه‌ها اشباع شدیم و حالا به دنبال قصه‌ها و روایت‌های نو می‌گردیم. کسانی که در کار نوشتن یا تولید فیلم در سینما هستند به دنبال واقعیت‌های اینچنینی هستند، برای من هم مهم بود که کمتر به موضوعات نخ نما شده بپردازم و دوست داشتم به کارهایی که کلیشه نشده باشند بیشتر بپردازم، در نتیجه به این داستان رسیدم و آن را برای ساخت فیلمم انتخاب کردم.

توده روستا درباره فعالیت‌های اخیر خود گفت: قبل از اکران این فیلم در گروه هنر و تجربه فیلم کوتاه "جای من را توی اتاق بیانداز" را در همین گروه داشتم و براساس آن مشغول نگارش فیلمنامه جدیدی هستم که به خاطر اکران فیلم "پات" کمی متوقف شده است. این نیز یک فیلم اجتماعی با گستردگی بسیار است و به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای آن هستم تا بتوانم فیلم دومم را آغاز کنم.

کارگردان "پات" درباره حضور ساعد سهیلی دراین فیلم نیز عنوان کرد: در آن زمان ساعد سهیلی هنوز مثل امروز شناخته شده نبود ولی او استعداد بسیار بالایی دارد و آینده خوبی پیش روی‌اش است. دراین فیلم نیز چهره دیگری از ساعد سهیلی را خواهید دید، چرا که نقشش کاملاً متفاوت است.

"پات" در سکوت خبری جلوی دوربین رفت و با پایان یافتن مراحل فنی آماده نمایش شد. مصطفی ساسانی، ساعد سهیلی، سونیا سنجری و نگار حسن زاده بازیگرانی هستند که جلوی دوربین محمد رسولی قرار گرفتند.