سرویس سینمایی هنرآنلاین: پوران درخشنده که این روزها مشغول تحقیق درباره موضوع فیلم جدید خود است، در گفتگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این فیلم و میزان تأثیرگذاری آن روی مخاطب گفت: فکر می‌کنم این فیلم حتی بیشتر از فیلم "هیس دختران فریاد نمی‌زنند" جنبه جهانی داشته باشد. چرا که موضوع کاملاً برمی‌گردد به جایگاه انسان، شأن او و زندگی مشترک و اتفاقاتی که در این زندگی رخ می‌دهد.

درخشنده ادامه داد: در تمام دنیا این تعریف شبیه هم است و تنها انگاره‌های آن متفاوت هستند. اما تمام شدن این زندگی در همه جا به دلیل عدم درک درست یا نرسیدن به نقطه مشترک است. این روزها متأسفانه طلاق بسیار زیاد شده است و سعی می‌کنم بتوانم این موضوع را به شکل جهانی‌تری مطرح کنم تا مخاطب بیشتری داشته باشم.

وی درباره تحقیق روی این موضوع اظهار کرد: به دادگاه‌ها و شوراهای حل اختلاف رفتم، با فرزندان آن‌ها صحبت کردم، زندگی‌هایی که در حال جدایی و از هم پاشیدن بودند را دیدم. از افرادی با جایگاه‌های مختلف اجتماعی از استاد دانشگاه تا یک آدم بی‌سوادی که هیچ چیز نمی‌داند همه و همه حتی در خارج از کشور نیز سوژه‌ها و قصه‌هایی از آدم‌ها را در ارتباط با طلاق مطالعه کردم.

درخشنده با اشاره به دلایل خود برای انتخاب این موضوع نیز بیان کرد: یکی از عمده مشکلات طلاق در کشور ما دروغگویی است. چرا که آدم‌ها از ابتدا حقایق را برای هم بازگو نمی‌کنند و این باعث جدایی می‌شود. در کشورهای دیگر نوع نگاه متفاوت است و مسئله‌اش برای جدایی چیز دیگری است. آنجا بسیار فردیت مطرح است و در کشور ما جمع خانواده مطرح است. تمرکزم روی نقطه مشترک است تا در هر کشوری نمایش داده می‌شود همین معضل را داشته باشند و درک کنند. چیزی به نام عشق وجود ندارد و این مشکل جهانی است.

کارگردان فیلم "هیس دختران فریاد نمی‌زنند" متذکر شد: پدیده طلاق عاطفی از جمله مسائلی است که بدون نمود عینی به صورت مویرگی در جامعه رخنه و رشد کرده است و متأسفانه کمبود مهرورزی در اجتماع در رخ دادن طلاق عاطفی تأثیرگذار بوده است.

درخشنده تأکید کرد: یکی از فاکتورهای مهم در تحقیقات این فیلمنامه توجه به طلاق عاطفی در نسل‌های مختلف است. در مراحل تحقیق خود به این نتیجه رسیدم که نسل‌های گذشته طلاق عاطفی را تحمل می‌کردند، اما این موضوع در زوج‌های جوان به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و خیلی زود به طلاق منجر می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیش‌تولید کار آغاز شده و به زودی مراحل فیلمبرداری آغاز می‌شود.