سرویس تجسمی هنرآنلاین: این روزها در آغاز زنده شدن زمین، سازمان زیباسازی شهر تهران درختان شادی را در خیابان ولیعصر پیش روی شهروندان قرار داده است. نسرین سرمدی صدر خالق این اثر در سالانه "بهارستان" گفت: عنوان اثرم را "درخت شاد" گذاشتم. این کار از طناب پنبه‌ای تشکیل شده است که با رنگ‌های اکریلک پوشیده شده‌اند.این طناب‌ها روی تنه درختان، قرار می‌گیرند و پیچیده می‌شوند و تا ارتفاع دو متر تنه درختان را پوشاندند. بعد با یک سری از اشل‌ها و طرح‌های گلیم که انتخاب کردم روی این طناب‌های پنبه‌ای‌ها نقاشی کردم که این اثر در چهارراه ولیعصر و پیاده رو پارک دانشجو به سمت ضلع شرقی نصب شد.

وی درباره برخورد شهروندان با این آثار توضیح داد: استقبال مخاطبان از این اثر خوب بود و حتی یک سری گردشگران خارجی هم آمدند و کار را دیدند و چیزی که برای آنها جالب توجه بود ایده مناسبی است که در نظر گرفتیم و با پوشش پنبه توانستیم روی درخت، بدون آسیب زدن به آن کار کنیم. در واقع ما آستری رنگین روی تنه درخت ایجاد کردیم.

وی ادامه داد: این بافتی که طناب‌های پنبه‌ای دارند و آن رنگ‌های اکریلک روی بافت، اثر را شبیه گلیم کرد وما نیز تلاش کردیم با استفاده از رنگ‌ها از طرح‌های گلیم‌های قشقایی و گلیم‌های ترکمن الگو بگیریم. چون به هرحال ما در تهران از همه اقصی نقاط ایران شهروند و حتی گردشگر داریم که می‌توانند با اثر گفتمان داشته باشند. حتی خود من دیدم که چند نفر از ترکمن‌ها از این آثار بازدید کردند و برای آنها جالب بود که با این مسائلی که ما در نظر گرفتیم توانسته ایم که بافت گلیم را در سطح شهر ارائه کنیم.البته این ایده که ما این را روی تنه درخت اجرا کردیم از همه چیز جالب‌تر بود چرا که این ایده را حتی خارج ازایران هم مشاهده نکرده بودند، برخی از ایده‌ها هستند که در خارج از کشور دیده شده است ولی این ایده گویا در هیچ جای دنیا انجام نشده است.

لازم به یادآوری است، رویداد هنری "بهارستان" (سالانه هنرهای شهری بهار تهران) به همت سازمان زیباسازی شهر تهران همزمان با ایام نوروز ۱۳۹۵ در تهران برگزار ‌شد و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.