به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای رازی، انسانیت و انسِ "مش الفت" در "شیار 143"، هراس‌های تمام ناشدنی سپیده‌ای که رسول ملاقلی پور در نگاتیوهای به یادماندنی "میم، مثل مادر" نقش زد و "مادر" علی حاتمی که مقابل چشمانمان می‌میرد از بس که جان ندارد، همه‌شان بعد از مدت‌ها بار دیگر روی پرده می‌روند؛ آن هم در روز و سالی که گره خورده است به زلف آبشارگون و سپید مادران.

حق است که سال هزارو سیصد و نود و پنج را سال مادر بدانیم و ینامیم، چرا که تقویم امسال دو مرتبه، آن هم درست در ابتدا و انتهای خود، مزین است به نام حضرت زهرا (س) و گرامیداشت مقام والا و ارجمندِ مادر. به همین مناسبت، "هفته فیلم مادر" با پخش آثار فاخر و ماندگار سینمای ایران با محوریت "مادر" برگزار می‌شود.

حامد علائیان، مدیر خانه فرهنگ شیخ هادی در گفتگو با روابط عمومی فرهنگسرای رازی گفت :"هدف از برگزاری این برنامه گسترش فرهنگ حلم، صبر آرامش و مهربانی است." باشد که با تماشای دوباره این آثار یادآور و قدردان زحمات و رنج‌های بی پایان مادران پاک و بی‌همتای سرزمینمان باشیم. این برنامه از تاریخ شنبه 14 فروردین ماه با پخش "مادر" آغاز شده و با "میم مثل مادر"، "شیار 143"، "مهر مادری" ساخته کمال تبریزی، "خواهران غریب" اثر کیومرث پور احمد ادامه میابدو در چهارشنبه 18 فروردین ماه پایان می‌پذیرد. لازم به ذکر است، زمان نمایش فیلم‌ها ساعت 16:30 و ورود و حضور برای عموم آزاد و رایگان است.