سرویس تجسمی هنرآنلاین: هر کشور صاحب فرهنگی، ویترینی برای ارائه هنر خود دارد. موزه شناسنامه فرهنگی یک ملت است. سرزمین پهناور ایران که قدمتی تاریخی در فرهنگ و هنر دارد، نه تنها آثار هنری‌اش در موزه‌های مختلف داخلی به نمایش گذاشته می‌شود، بلکه هنرش زینت بخش بسیاری از موزه‌های مشهور جهان نیز هست.

هنر، زبانی است که همه مردمان جهان، با هر فرهنگی آن را می‌فهمند. یکی از موزه‌های معروف ایران که در جهان نیز شهرت دارد، موزه‌ هنرهای معاصر تهران است، موزه‌ای با آثار بدیع و غنی. از زمانی که این موزه بنا و شروع به کار کرده، پناهگاهی بوده برای هنرمندان ایران، دانشجویان و علاقه‌مندان هنر. گنج‌خانه موزه هنرهای معاصر، دارای آثار ارزشمندی است که هر کدام گوهری گرانبها در عالم هنر محسوب می‌شوند.

برپایی نمایشگاه‌های مختلف هنری ایرانی و خارجی یکی از فعالیت‌های این موزه تاثیرگذار است که بی‌وقفه ادامه دارد.

موزه هنرهای معاصر تهران، دانشگاهی است منحصر به فرد که هر صاحب ذوقی را به وجد می‌آورد تا بیش از پیش بیاموزد. این موزه با اینکه زیر مجموعه وزارت ارشاد محسوب می‌شود، اما هویتی مستقل دارد که باید آن را محترم شمرد و حرمتش را نگه داشت. موزه هنرهای معاصر متعلق به همه مردم ایران و شاید همه جهان است. بسیاری از بزرگان هنرهای تجسمی آثار خود را در این موزه به تماشا گذاشته و می‌گذارند. موزه هنرهای معاصر ویترین هنر کشور است، باید آن را حمایت و تقویت کرد. در گنج‌خانه این موزه آثار بزرگان هنر دنیا نگهدای می‌شود، از ونگوگ و گوگن گرفته تا پیکاسوی نام آور. برای همین بسیاری از کشورها حسرت داشتن چنین آثاری را می‌خورند. برخی از علاقه‌مندان به مجموعه‌های هنری برای دیدن این آثار برتر، خود را به ایران رسانده و در موزه هنرهای معاصر تهران به دیدن آنها صف می‌بندند. امانت دادن و امانت گرفتن آثار هنری از دیگر فعالیت‌های این موزه کم‌نظیر است. در حال حاضر نمایشگاه آثار ویم دلووی هنرمند برجسته بلژیکی زینت بخش گالری‌های موزه هنرهای معاصر است، آثار برجسته‌ای که چشم هر صاحب ذوقی را می‌نوازد. داشتن چنین موزه‌ای افتخاری برای کشور محسوب می‌شود. باید همه مسوولان، دست اندرکاران، هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر، دست در دست هم از موزه‌ هنرهای معاصر تهران حمایت کرده و در حفظ آن بکوشند. استقلال این موزه همیشه باید محترم شمرده شود.

موزه هنرهای معاصر تهران پرچم همیشه در حال اهتزاز فرهنگ ایران زمین است که بر قله هنر دنیا خودنمایی می‌کند. این افتخاری بزرگ برای ایران و ایرانیان هنر دوست است.

سیدرضا اورنگ