سرویس سینمایی هنرآنلاین : با توجه به فروش استثنایی فیلم‌ها در اکران نوروزی و سئانس‌های فوق‌العاده‌ای که اجازه نداد سالن‌های سینما از جمعیت خالی شوند باید دید در جلسه اخیر شورای صنفی نمایش چه تصمیمی برای نحوه اجرایی شدن آئین‌نامه جدید گرفته خواهد شد.

در آئین‌نامه جدید شورای صنفی نمایش فیلم‌های اکران نوروزی به دلیل استفاده از این موقعیت استثنایی (اکران نوروزی) تعداد هفته‌های کمتری (7 هفته) سرگروه سینمایی خواهند داشت و پس از پایان این مدت سینماهای زیرگروه به اکران فیلم ادامه دهند.

با وضعیت فروش فیلم‌ها در تعطیلات نوروزی باید دید این بخش از آئین‌نامه عملیاتی می‌شود و نیمه اردیبهشت‌ماه سرگروه‌های سینمایی فیلم‌های جدید را اکران می‌کنند یا تصمیم دیگری برای فیلم‌هایی که فروش استثنایی داشتند گرفته خواهد شد.

از سوی دیگر فیلم‌های متقاضی برای اکران دوم نوروزی اعلام آمادگی خود مبنی بر اکران دوم نوروز را به شورای صنفی نمایش ارائه داده‌اند. بر اساس شنیده‌ها فیلم‌های "رسوایی 2"، "دلبری"، "ایستاده در غبار"، "مرگ ماهی" و "خنده‌های آتوسا" اعلام آمادگی برای اکران دوم نوروزی را داشتند.

این در شرایطی است که فیلم‌های اکران نوروز فروش بسیار خوبی داشتند و نیمه اردیبهشت‌ماه دانش آموزان و دانشجویان خود را برای امتحانات پایان ترم آماده می‌کنند. بنابراین زمان مناسبی برای اکران فیلم‌های جدید نیست. باید دید شورای صنفی نمایش در جلسه روز 16 فروردین‌ماه که در صورت اعلام نمایندگان جدید از صنوف سینماداران، کانون کارگردانان و شورای عالی تهیه‌کنندگان انتخابات هم پیش رو خواهد داشت چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد.