سرویس معماری هنرآنلاین : مرکز معماری کانادا (CCA) اعلام کرد؛ "فیلیس لمبرت" معمار و مؤسس بازنشسته CCA ، به عنوان برنده نشان یادبود "آرنولد برونر دبلیو" 2016 جوایز معماری آکادمی هنر، معماری و ادبیات نیویورک شده است. این جایزه 20 هزار دلاری هر ساله به افرادی تعلق می‌گیرد که به زعم این رویداد سهم قابل توجهی در پیشبرد معماری به عنوان یک هنر داشته‌اند.

بر این اساس الیزابت دیلر رئیس هیئت داوران این دوره از نشان "آرنولد برونر دبلیو" در پیامی اعلام کرد: "حفاظت از گذشته معماری و دفاع از آن در آینده به عنوان یک شکل هنری حیاتی "لمبرت " را به وجدان معماری مدرن و معاصر تبدیل کرده است. نقش لمبرت به عنوان مدیر برنامه ریزی برای ساختمان Seagram از 1954-1958 توسط داور رابرت سترن به عنوان، "یکی از این پروژه‌های بزرگ حمایت‌های معماری در دوران مدرن"، و تحت رهبری لمبرت برجسته شد. فیلیس لمبرت سهم زیادی در مقوله معماری و شهر در دروان معاصر ایفا کرده است. او استانداردهای تحقیق، تحصیل، حفظ میراث، و طراحی را به بالاترین سطح ارتقا داده است."

جایزه امسال آکادمی همچنین به چهار معمار دیگر آمریکایی یعنی "اندرو فریر" میمی هوانگ، اریک بانگ و تئودور پرودون تعلق گرفت.

برندگان امسال بر اساس آرای یک گروه 35 نفره و شیوه‌های معرفی شده توسط اعضای آکادمی انتخاب شدند. الیزابت دیلر (رئیس)، هنری کاب، پیتر آیزنمن، کنت فرامپتون، هیو هاردی، استیون هال، سزار پلی، جیمز پولشک، رابرت سترن و تاد ویلیامز نیز هیئت ژوری این رویداد را تشکیل داده‌اند.

جوایز به طور رسمی در ماه مه طی مراسم سالانه آکادمی در نیویورک به برندگان اهدا خواهد شد. همچنین آثاری از برندگان این جوایز طی نمایشگاهی در گالری آکادمی در اودوبان تراس از 19 مه تا 12 ژوئن برپا خواهد شد.