سرویس تئاتر هنرآنلاین: سیروس همتی نمایشنامه‌نویس، کارگردان و بازیگر تئاتر با بیان تازه‌ترین فعالیت‌های خود در سال 95 گفت: بعد از اجرای موفق نمایش "بوقلمون" به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور، در تجربه‌ای تازه همراه با این گروه نمایشی فروردین و اردیبهشت‌ماه به عنوان بازیگر در اجرای دو نمایش "طروپ و طرب" و "پری" حضور خواهم داشت.

او ادامه داد: به دلیل اینکه این اجرا به دعوت مجموعه ایرانشهر و در زمانی کوتاه برای اجرا آماده شده، تعدادی از بازیگران اجرای گذشته این نمایش، نتوانستند در اجرای دوباره آن همراه گروه باشند، بنابراین من به عنوان جایگزین علی سلیمانی در نمایش "طروپ و طرب" به صحنه خواهم رفت. در نمایش "پری" ایفاگر نقش "آمیز منوچ" و "وزیر دواب" هستم. با توجه به این شرایط تمام تلاش خود را به کار برده‌ام تا بتوانم این دو نقش را به بهترین شکل ایفا کنم.

همتی در رابطه با ویژگی‌های این دو نقش عنوان کرد: در کارهای تقیانی‌پور هم باید دنبال تیپ بود و هم نقش. نقش "وزیر دواب" تیپ است اما "آمیزمنوچ" فکر گروه و شاعر قضیه است. این دو نقش می‌توانند در کنار هم کنتراست زیادی داشته باشند.

کارگردان نمایش "محال هم ممکن است" همچنین با بیان خبر نمایش "صبح‌بخیر" تولید تازه گروه تئاتر "مانی" در سال 95 اظهار کرد: سال گذشته این نمایش را آماده کردم که دو اجرا در سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر داشت. به پیشنهاد دبیر فجر نمایش را به مدیر تئاترشهر پیشنهاد دادم و خوشبختانه با پیگیری‌های مداوم قرار شد این اثر در سالن سایه یا قشقایی اجرا شود. البته با توجه به اینکه موضوع محوری این کار جنگ است احتمالا همزمان با یکی از مناسبت‌های تاریخی آزادسازی خرمشهر یا هفته دفاع مقدس اجرا خواهد شد.

همتی همچنین در مورد تغییرات این نمایش نسبت به اجرای جشنواره گفت: بازیگران نمایش به احتمال قوی همان افراد خواهند بود مگرآنکه به لحاظ زمانی نتوانند در کنار ما باشند. بی‌شک اجرای عمومی، اجرای جشنواره نخواهد بود چراکه به خاطر گذشت زمان شکل اجرایی تغییر می‌کند و نقاط ضعف به قوت تبدیل می‌شود و طراحی‌ها شکل کامل‌تری پیدا خواهد کرد.

او در پایان در پاسخ به این سئوال که آیا نمایشنامه تازه‌ای در دست نگارش دارد یا نه بیان کرد: آنچه در اولویت دارم نگارش و چاپ نمایشنامه "سارای" برگرفته از قصه فولکلور آذربایجان، نمایشنامه "گم" و "صبح‌بخیر" در یک مجموعه است. تاکید من بر آنست که چاپ و تکمیل آن بعد از اجرای نمایش "صبح‌بخیر" باشد زیرا متن با اجرا و بهره بردن از خلاقیت‌های بازیگران و اعضا گروه "مانی" شکل کامل‌تری پیدا می‌کند.