سرویس تجسمی هنرآنلاین: هما ارکانی هنرمند نقاش درباره برگزاری نمایشگاه انفرادی از نقاشی‎های خود به خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: امسال مجموعه جدید نقاشی‎های من در گالری اعتماد به نمایش گذاشته خواهد شد که درواقع همه آنها در سال 1394 خلق شده‌اند. در این مجموعه تلاش کرده‎ام تا مفاهیم معنوی مثنوی مولانا را به تصویر بکشم. این مفاهیم بیشتر در زمینه خودشناسی و شیوه شاد زیستن است که در اشعار مولانا نیز جایگاه خاصی دارند. در این نقاشی‌ها با بسط مفاهیم اشعار مولانا که کتاب او پرفروش‎ترین کتاب جهان نیز هست سعی کردم همه جهان و نه فقط مردم ایران را مخاطب قرار دهم و به علاوه این اشعار را در قالب نقاشی مطرح کنم. وی با اشاره به این نکته که اشعار مولانا را با زبانی جدید بیان کرده است ادامه داد: با تکیه بر اشعار مولانا در این نقاشی‎ها موضوعات اجتماعی نیز مطرح شده‌اند. در حقیقت با خلق این مجموعه می‎خواستم بدانم که با شعر چگونه می‏‌توان بر اجتماع و فرهنگ تاثیر گذاشت.

این هنرمند نقاش درباره ویژگی‏‌های بصری و فضای این مجموعه نیز اظهار کرد: فرش ایرانی نقش مهمی در این مجموعه دارد که با مفهوم شعر مولانا نسبت داشته و از آن استفاده‌ای نمادین شده است. به علاوه فضاهای سوررئال نیز با این کارها در نقاشی من قوت یافته است هرچند فیگورها نیز بخش مهمی از این آثار هستند. ارکانی درباره تاریخ برگزاری این نمایشگاه نیز اظهار کرد: به احتمال زیاد این مجموعه خردادماه یا اوایل تابستان در اعتماد نمایش داده می‏‌شود. البته به دلیل همکاری قبلی با آقای نادر مشایخی و استقبال ایشان از کارهای من ممکن است افتتاحیه این نمایشگاه با همکاری من و ایشان در یک پرفورمنس برگزار شود.

هما ارکانی، سال 1361 در تهران به دنیا آمده است. تحصیلاتش را در رشته گرافیک دانشگاه هنر و معماری تهران مرکز به اتمام رسانده ، اما پس از مدتی از کار گرافیک دست کشیده و به دلیل دغدغه های اجتماعی و فرهنگی خاص خودش به نقاشی رو آورده است. ارکانی به دلیل رویکرد متفاوتش نسبت به دغدغه های اجتماعی در میان نسل جدید شهره شده است.