سرویس تجسمی هنرآنلاین: امیر راد پرفورمنس آرتیست و مدیر کانون نیو مدیای موزه هنرهای معاصر درباره این رویداد به خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: نخستین هفته پرفورمنس ایران از 23 تا 26 فروردین ماه با همکاری موسسه فرهنگی هنری فانوس، پژوهشکده تاریخ هنر و اجرای دانشگاه پاریس 10 و همچنین مرکز تئاتر مولوی و با هدف معرفی پرفورمنس آرت ایران برگزار می‎شود.

وی ادامه داد: در این رویداد از میان 93 اثر رسیده به دبیرخانه هفته پژوهشی اجرایی پرفورمس ایران، هفت پرفورمس انتخاب شده است؛ "صفحه 848" اثر رضا غیور، "همشهری" از تارا فراهانی، "بدون شرح" اثر هیمن باجلانی، "چهارپایه حضور" اثر کسری بردبار، "اینستامیت" از پارسا آذری، "بدون نام" اثر ساما ارسطو و "اقیانوس" کاری از ویکتور تیمونیه هفت پرفورمنسی هستند که در ای هفته اجرا خواهند شد. چهار پرفورمنس از این مجموعه پیش از این در پنجمین فستیوال "سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز" اجرا شده است، البته این اجراها به دلیل تغییر زمان و مکان تغییر خواهد کرد و مخاطبان با اجرایی جدید از این آثار مواجه خواهند شد.

مدیر کانون نیومدیا با بیان اینکه این رویداد بخش پژوهشی ویژه‌ای نیز دارد، اظهار کرد: من به همراه کریستین بییه و ندا شاهرخی داوری هفته پرفورمنس را برعهده داریم. ما چند مستر کلاس، سخنرانی و بخش مقالات پژوهشی را به عنوان بخش‌های جانبی هفته پرفورمنس ایران در نظر داریم که همزمان با اجرای پرفورمنس‌ها برگزار خواهند شد. یکی از کارگاه‎ها را من برگزار خواهم کرد و برگزاری کارگاه‎های دیگری را نیز کریستین بییه و ویکتور تیمونیه خواهد بود.