سرویس تئاتر هنرآنلاین : نادر برهانی مرند نمایشنامه نویس، بازیگر و کارگردان شناخته شده تئاتر که اواخر سال گذشته آخرین اثرنمایشی خود با عنوان "در خواب دیگران" را در مقام نویسنده و کارگردان در تالار شمس موسسه اکو روی صحنه داشت در رابطه با فعالیت‌های آینده خود در حوزه تئاتر به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: اولین کاری که قرار است بعد از نمایش "درخواب دیگران" توسط گروه تئاتر معاصر و در تئاترشهر اجرا شود نمایشی است با نام "کافه کا" با کارگردانی آزاده انصاری و دراماتورژی من، که البته این کار چند سال پیش یک بار در جشنواره عروسکی اجرا شد اما این‌بار بازنویسی شده و با شکل و شمایلی جدید اجرا خواهد شد.

او ادامه داد: بعد از آن نمایش "والس تصادفی" هم که اصغر نوری برای من ترجمه کرده و یک متن دو نفره بسیار زیبا است را قصد دارم برای اجرا آماده کنم و در حال حاضر هم مشغول کار بر روی آن هستم و احتمالا با یک آداپته‌ جدید آن را اجرا خواهم کرد. دو نمایش "کمپ13" و "زمستان" هم پروژه‌های دیگر من و گروه تئاتر معاصر هستند که برای اجرای آنها در سال آینده برنامه‌ریزی کردیم و امیدوارم بتوانیم بدون مشکلی آنها را روی صحنه ببریم.

برهانی‌مرند در پاسخ به این سوال که آیا قصد دارد نمایش"در خواب دیگران" و یا دیگر آثار نمایشی خود را به شکل فیلم تئاتر تولید و منتشر کند، بیان کرد: راستش در این‌باره هنوز فکر نکردم ولی حتما این کار را خواهم کرد. چراکه معتقدم یکی از کارهایی که باعث ماندگاری تئاتر می‌شود بردن آن به صورت فیلم تئاتر به خانه‌های مخاطبان البته با کیفیت مطلوب است. ولی محصولی که این روزها به عنوان فیلم تئاتر ارائه می‌شود به نظرم شکل نامطلوبی دارد و امیدوارم شرایطی فراهم شود که به این مسئله هم به شکل اصولی بتوانیم بپردازیم. در هر صورت ما هم فعلا مثل تمام گروه‌های دیگر مجبوریم که به همین شکل از کارمان تصویربرداری کنیم ولی مطمئنا فیلم تئاتر ایده‌آل با آنچه امروز بعنوان فیلم تئاتر ارائه می‌شود خیلی متفاوت است.