سرویس مد و لباس هنرآنلاین : علیرضا شیرازی مدیرمسئول شرکت موژان نگار پارسیان که در زمینه چاپ پارچه فعالیت می‌کند، به هنرآنلاین گفت: تخصص ما چاپ دیجیتال روی پارچه است و با دقت نظر و ظرافت بالا می‌توانیم هر طرحی را روی پارچه بیاوریم. در چاپ روی پارچه پیاده کردن نقش‌های ریز کار سختی است ولی مجموعه ما با یک کار تحقیقاتی چهار ساله توانست به تکنولوژی دستگاه‌ها و فرآیند چاپ با کیفیت دست پیدا کند.

او با اشاره به وجود کارگروه‌های تخصصی طراحی، چاپ و مشاوره صنعتی در این مجموعه گفت: اگر سفارش طرح به ما بدهند متناسب با جنس و مصرف پارچه برای آن طراحی انجام می‌دهیم و در غیر این صورت هر طرحی که بخواهند را از یک عدد تا هر تعداد روی پارچه چاپ می‌زنیم.

شیرازی ادامه داد: البته باید توجه داشت طرحی که روی پارچه چاپ می‌شود با کاغذ متفاوت است. به عنوان مثال کسی که می‌خواهد روسری طراحی کند با توجه به نوع تاخوردن روسری باید نگاه متفاوتی داشته باشد و از المان‌های متفاوتی استفاده کند. در مورد مانتو هم طراحان باید به صورت تخصصی طراحی کنند. حتی رنگ‌بندی طرح پارچه هم ویژگی‌های خاصی دارد که ما دوره تخصصی آن را گذراندیم.

او در مورد کیفیت روسری‌های تولید شده در این شرکت گفت: ما در ایران مدعی کیفیت هستیم و حتی کار ما را در بازار به نام جنس ایتالیایی می‌فروشند. کیفیت محصولات ما رقیب جنس ترک است و کارهای ما که به ترکیه رفته آن‌ها را متعجب کرده است که چگونه این کار را انجام می‌دهیم.

شیرازی ادامه داد: طرحی که روی پارچه چاپ می‌کنیم تا 96 درصد رنگ آن شبیه همان چیزی است که در مانیتور می‌بینید و این قابلیت بسیار بالایی است. معمولاً کسانی که کار چاپ می‌کنند با این فرآیند سخت مواجه هستند که رنگ در زمان چاپ تغییر می‌کند و حتی روی کاغذ هم مانند رنگ اصلی درنمی‌آید.

او در مورد دوام رنگ روی پارچه گفت: حفظ رنگ به پارچه هم بستگی دارد و ما ابتدا رنگ‌پذیری پارچه را آزمایش می‌کنیم تا اگر قابلیت این را داشته باشد که رنگ خوب روی آن بنشیند این کار را انجام دهیم. پارچه پس از چاپ باید سه مرحله برای تثبیت رنگ برود و ما ماده‌ای با فرمول خاص را برای این کار تولید کردیم. علاوه بر این نوع بافت پارچه هم خیلی مهم است چون پارچه‌هایی وجود دارد که بافت آن‌ها باز است و رنگ که روی آن بنشیند پخش می‌شود.