سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "ناگهان پیت حلبی" به کارگردانی کوروش سلیمانی از امروز 15 فروردین‌ماه در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌رود. سلیمانی با اشاره به ویژگی‌های این اثر به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این کار نوشته امیرعلی نبویان است. متن از ساختاری آهنگین و موزون در کلام برخوردار است و از چند اپیزود تشکیل شده است.

او ادامه داد: این نمایش سفری فانتزی است که روایت‌گر داستان آمدن امیرکبیر به شهری برای جست و جوی کار است. همانطور که پیش از این گفتم نمایش از چند اپیزود تشکیل شده که به یکدیگر متصل‌اند. به لحاظ مضمونی نمایش یک کمدی انتقادی است و به وضعیت فرهنگی جامعه نگاه می‌کند و مسائلی جدی را مطرح می‌کند که می‌تواند در جامع فعلی اثرگذار باشد.

او تاکید کرد: در اجرای این کمدی به نفع جذابیت از مفهوم کار نکاستیم و از سوی دیگر در دام معمولی بودن نیز نیافتادیم. به لحاظ فرم شیوه‌ای اختیار کردیم و تلاش داشتیم اثری جذاب به صحنه ببریم. این اثر دی‌ماه مدتی کوتاه بر صحنه بود و رضایت مخاطبان و منتقدان را به همراه داشت. بنابراین امکان اجرای دوباره آن وجود داشت.

سلیمانی افزود: نمایش از زبان آهنگینی برخوردار است. ریتم دارد و شعرگونه است، در عین حال طنز ویژه‌ای در آن نهفته است که خوانندگان آثار امیرعلی نبویان با آن آشنایی دارند.

این کارگردان تئاتر در پاسخ به اینکه چرا اجراهای عمومی این نمایش در ایام نوروز آغاز نشد بیان کرد: اجرای‌مان با تاخیری از امروز 15 فروردین‌ماه آغاز شد. بدون‌شک اجراهای نوروزی اتفاقی خوب به‌شمار می‌رود اما باید برای آن فرهنگ‌سازی و تبلیغات وجود داشته باشد در غیر این صورت برای گروه‌ها ریسک دارد. اگر این امکان به وجود آید که گروه‌ها بتوانند با خیال راحت اجرا کنند می‌تواند اتفاقی مثبت باشد.

سلیمانی عنوان کرد: ما این کار را با دغدغه به صحنه می‌بریم، تمام اعضا گروه و عوامل اجرا به نمایشنامه و اجرای‌مان ایمان داریم. ما معتقدیم نیاز به بازنگری فرهنگی داریم و باید خودمان را نقد کنیم زیرا اگر مراقب نباشیم داشته‌های فرهنگی‌مان را از دست می‌دهیم.

او در پایان خاطرنشان کرد: تماشاخانه سنگلج تالار ریشه‌داری است که نزدیک به 50 سال از عمر آن می‌گذرد. بسیار خوشحالم در این سالن کار می‌کنم و اثری را به صحنه می‌برم که به لحاظ مضمونی از درام‌های سنتی بهره می‌برد و مناسب‌ترین جا برای اجرای دوباره آن این تالار است.

نمایش "ناگهان پیت حلبی" به کارگردانی کوروش سلیمانی و نقش‌آفرینی مسیح کاظمی، وحید آقاپور، محمد طیب طاهر، رامین سیاردشتی، ارسطو خوش رزم، محمدرضا آزادفرد از امروز 15 فروردین ماه ساعت 19 در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌رود.