سرویس سینمایی هنرآنلاین : مجموعه نوروزی شبکه دو "زعفرانی" نام دارد که ویژه ایام نوروز 95 تهیه شده است و از 29 اسفند ساعت 21:30 به روی آنتن شبکه دو می‌رود. این مجموعه مضمونی خانوادگی و طنز دارد که توسط سعید جلالی، حامد محمدی و آزاده محسنی نوشته شده و به کارگردانی حامد محمدی و تهیه کنندگی ایرج محمدی برای نمایش در ایام نوروز آماده شده است.

در خلاصه داستان مجموعه "زعفرانی" آمده است: 99 درصد، کمی بیشتر و کمتر فرقی نمی‌کند. اگر زعفرانی باشی همه چیز درست پیش می‌رود. خانواده ناصر و نسرین که زندگی‌شان عطر و طعم زعفرانی دارد، از این قاعده مستثنی نیستند. اگر چه صد تا دوست دارند و البته یک دشمن... مهدی هاشمی، مهران احمدی، حسین سلیمانی، حدیث میرامینی، لیدا عباسی، هادی کاظمی، ستاره اسکندری، نرگس محمدی، شیدا خلیق و حسام محمودی از جمله بازیگران مجموعه "زعفرانی" هستند. در ایام نوروز بیش از 15 فیلم سینمایی از ساعت 18 در قالب باکس عصرگاهی پخش خواهد شد.

دو مسابقه "دست‌پخت‌های خودمانی" و "ثانیه‌ها" از جمله تدارک‌های شبکه دو برای نوروز 1395 است. "دست‌پخت‌های خودمانی" مسابقه‌ای مفرح به تهیه‌کنندگی و کارگردانی فریدالدین نیکجو و با اجرای نسرین مقانلو و آرش ظلی پور است که هر شب ساعت 20 پخش می‌شود. این مسابقه چهره‌های عرصه‌های مختلف خوانندگی، بازیگری و فوتبال را طی یک مسابقه آشپزی در استودیو گرد هم آورده تا طی ایام نوروز برنامه‌هایی شاد و ویژه این ایام را به مخاطبان خود ارائه کند.

همچنین مسابقه "ثانیه‌ها" با رویکردی آگاهی محور و سرگرم کننده هر روز ساعت 15 به روی آنتن شبکه دو می‌رود. "محله گل و بلبل" با ساختاری نمایشی برای مخاطبان رده سنی کودک و نوجوان در شبکه دو سیما تهیه و تدارک دیده شده است. در این برنامه همه ماجراها در یک محله خیالی متشکل از خانه‌ها، خیابان‌ها، کوچه‌ها، مغازه‌ها و شهروندانی که هر کدام دغدغه‌های متفاوتی دارند، پیگیری می‌شود. "محله گل و بلبل" هر روز عصر ساعت 17 برای گروه سنی کودک و نوجوان پخش خواهد شد. داریوش فرضیایی،‌ بهنوش بختیاری،‌ نادر سلیمانی، حدیث فولادوند،‌ امیر نوری،‌ امیرمحمد متقیان،‌ امیر سهیلی، نعیمه نظام دوست، ابراهیم شفیعی،‌ آرش میراحمدی، عرفان برزین و حمید کاشانی به ترتیب در نقش‌های عموپورنگ‌، خانم میوه فروش،‌ نانوای محل،‌ کتابفروش سیار،‌ گل فروش محل،‌ گلدون خان، بلبل خان، ‌مادر عموپورنگ،‌ پدر عموپورنگ، شاگرد نانوا،‌ بچه مردم و قلهک بازی می‌کنند. تهیه‌کننده برنامه مسلم آقاجان‌زاده، کارگردان: احمد درویش علیپور، مجری: داریوش فرضیایی، نویسنده: محمد درویش علیپور و مدیر تولید: محمدحسین خلیفه است.

همچنین "مسابقه محله" در لیست برنامه‌های نوروزی شبکه دو قرار دارد. این برنامه تلویزیونی مخصوص گروه کودک و نوجوان است که با اجرای مسعود روشن‌پژوه اجرا می‌شود. پخش این برنامه که جنبه مسابقه‌ایی- ورزشی- سرگرمی دارد از سال 1370 آغاز شد و تاکنون ادامه یافته است در ایام عید نیز هر روز ساعت 13:45 مهمان مخاطبان خود می‌شود.

"جیب جیب" عنوان تولید ویژ‌ه برنامه‌ای است که پخش آن از عید نوروز برای مخاطبان خردسال این شبکه آغاز می‌شود. این برنامه با ساختار رئال انیمیشن دو کاراکتر فانتزی دارد که به همراه یک کودک و عروسکش در هر برنامه موضوعی جدید را برای این رده سنی با نگاهی متفاوت بازگو می‌کند. هر قسمت این برنامه حدود 8 دقیقه است و هر روز ساعت 13:30 به مخاطبان خردسال این شبکه ارائه می‌شود. تهیه کننده و سرپرست نویسندگان: آزیتا رضایی، کارگردان: مجتبی ظریفیان، آهنگساز: فرزاد ورزنده آذر، بازیگران: مجتبی ظریفیان، آزیتا رضایی و طراح بک‌ها و ابجکت‌ها: فرناز منصوری.

پویانمایی "تاریخ از این ور" به تهیه کنندگی مرکز مطالعات و تولیدات فیلم انیمیشن حوزه هنری در مرکز پویانمایی صبا برای گروه سنی نوجوان تولید شده است که در ایام نوروز ساعت 14 به روی آنتن شبکه دو خواهد رفت. در خلاصه این انیمیشن آمده: آقا بهادر نگهبان موزه است. او روزی برحسب اتفاق در میان محوطه موزه به خری به نام خرمن برمی‌خورد که می‌تواند صحبت کند. خرمن در پالانش یک طومار سخنگو دارد که اخبار تاریخ را به آن‌ها می‌دهد. بهادر، سوار بر خرمن، راهیِ زمان می‌شود و در تاریخ، ماجرای مربوط به یکی از اشیاءِ درون موزه را دنبال می‌کند...

همچنین "کوی محبت" در این ایام دو برنامه مناسبتی ویژه ولادت حضرت زهرا (س) را به همراه ارائه گزارشی از افتتاح فاز اول صحن حضرت فاطمه زهرا (س) در نجف اشرف تهیه کرده است. سری جدید برنامه‌های "نما دو" و "راهیان نور" نیز از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده ویژه ایام نوروز است که مهمان خانه‌های مخاطبان خود خواهد شد.