سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: کتاب "کارل مارکس: یک زندگی قرن نوزدهمی" اثر جاناتان اشپربر با ترجمه احمد تدین و شهین احمدی منتشر شد.

در پشت جلد کتاب چنین می‌خوانیم: "کتاب "کارل مارکس: یک زندگی قرن نوزدهمی" تصویری جامع از زندگی خصوصی و اجتماعی مارکس و اندیشه فلسفی، فعالیت‌های سیاسی، و آرزوهای برآورده‌شده، محقق‌نشده و ناتمام وی ترسیم کرده است. تصاویر انتهای کتاب، نمایش هنری سنجیده‌ای است از آغاز و فرجام زندگی مردی که رؤیایش، نشاندن تندیس آزادی و عدالت دروازه جهان بود، اما اکنون در گورستان "های گیت" لندن زیر تندیسی آرمیده است که نگاهش به دوردست‌هایی است بسان آرمان‌شهری که مارکس می‌خواست و ندید و شاید دیگران هم‌ هرگز نبینند.

اما این‌که مارکس در دهه دوم قرن بیست‌ویکم هم می‌تواند موضوع کتابی پرآوازه باشد، نشانه‌ای است از اینکه تلاش خستگی‌ناپذیر این "مرد، پدر، مبارز، اقتصاددان و فیلسوف" در میان آن‌همه مشکلات زندگی، برای شناختن و شناساندن جهان، چندان هم بی‌حاصل هم نبوده و بد یا خوب، مهر خود را در تاریخ زده و همچنان تأثیرگذار است."

این کتاب در 632 صفحه و با قیمت 40 هزار تومان منتشر شده است.

"کوروش کبیر" نیز عنوان فیلمنامه ای است که مقدمات تولید آن آغاز شده و به زودى بر اساس آن فیلمی سینمایی ساخته شود، این اثر حاصل پژوهش چندین ساله پژوهشگران و مسعود جعفری جوزانی نویسنده و کارگردان سینماست که نشر تریتا آن را منتشر کرده است.

همچنین ایسنا در این هفته نوشت کتاب "درآمدی بر تاریخ کانون وکلای دادگستری از آغاز تا 1376" نوشته عبدالرضا دیوسالار منتشر شد.

در توضیح پشت جلد کتاب آمده است: "کانون وکلای دادگستری ایران، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین نهادهای مدنی ایران و شاید نخستین آن‌ها، همواره جایگاهی والا و مهم در فضای حقوقی، اجتماعی و سیاسی کشور داشته است. دوره‌های فترت تحمیلی و بروز ناملایماتی در مسیر تشکیل و تحول کانون وکلا، در طول حدود صد سال که عمر این نهاد می‌گذرد، خود نشان‌دهنده این جایگاه است.

این کتاب دربردارنده اطلاعاتی تاریخی درباره نحوه تشکیل وکلای دادگستری ایران از آغاز تا برگزاری نخستین انتخابات پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1376 است. وقایع و حوادث تاریخی، وضع قوانین مربوط به وکالت، تأثیر وقایع اجتماعی بر وضعیت کانون وکلا، و تلاش‌های مداوم وکلا و کانون‌مردان برای کسب استقلال و حفظ آن از مباحث این کتاب است.

متن مهم‌ترین قوانین مربوط به کانون وکلا و اسامی اعضای هیئت‌مدیره در دوره‌های مختلف از جمله پیوست‌های این اثر است." کتاب "درآمدی بر تاریخ کانون وکلای دادگستری از آغاز تا 1376" در 240 صفحه با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 40 هزار تومان در انتشارات مسافر منتشر شده است.

مهرنیز در خبری نوشت: فریبا کلهر رمان "کشور ده متری" را در قالب مجموعه "رمان برای همه" منتشر و روانه بازار کرد.

فریبا کلهر نویسنده باسابقه ادبیات نوجوانان، رمان تازه‌ای از خود را از مجموعه کتاب‌های "رمان برای همه" با عنوان کشور ده متری منتشر کرد.

کلهر پیش از این در قالب این مجموعه آثاری چون ولادیمیر می‌گوید، شهر یخ‌های خیلی یخ، دختر نفرین‌شده، پسران گل، سنجاقکی نشسته بر کف استخر، جزیره افسونگران، افسانه پسرک، قصه‌های یک‌دقیقه‌ای و سی سا سیاوش را منتشر کرده است.

نویسنده در معرفی این رمان نوشته: "درسته که این کشور ده متر مساحت دارد... درسته که آدم کوچولوها توی این کشور زندگی می‌کنند... اما مشکلات کشور ده متری خیلی بزرگ‌تر از مساحت و یا قد و قواره مردمش است. کشوری که دو تا پادشاه مشنگ داشته باشد با سر افتاده توی دردسر. حالا اگر یکی از پادشاهان قلابی باشد دیگر بیا و درستش کن. من که دوست ندارم توی همچین کشوری زندگی کنم. اما قراره دست پادشاه قلابی رو بشود و دوباره کشور ده متری سر و سامان بگیرد. چطوری؟"

رمان "کشور ده‌متری" نوشته‌ "فریبا کلهر" در ۱۵۲ صفحه و به قیمت ۹۰۰۰ تومان توسط "نشر فریبا (با همکاری نشر آموت)" منتشرشده است.