به گزارش هنرآنلاین ، شماره 4 و 5 ماهنامه ادبی برگ هنر(شماره زمستان 1394) با مطالب متنوعی منتشر شد.در قسمت پرونده این شماره ویژه نامه ای به رضا قاسمی رمان نویس،موسیقی دان و نمایشنامه نویس مشهور ایرانی اختصاص داده شده است که در این بخش،علاوه بر گفت و گوی تازه علی عظیمی نژادان و اقبال معتضدی با رضا قاسمی،جواد اسحاقیان،داریوش برادری و مونا هوروش درباره برخی از رمان‌های وی از جمله:همنوایی شبانه ارکستر چوب‌ها و وردی که بره‌ها می‌خوانند مقالات مستقلی را نوشته‌اند.

در بخش دیگری از این شماره،گفت و گوی مفصل منتشر نشده ای را با شادروان بهمن فرزانه مترجم مشهور ادبیات ایتالیایی می‌خوانیم که این گفت و گو توسط رکسانا حمیدی و علی عظیمی نژادان انجام شده است و در ادامه این مصاحبه دو داستان کوتاه منتشر نشده ای از لوییجی پیراندلو با ترجمه بهمن فرزانه به چاپ رسیده است.

بخش دیگری از این شماره مجله به مروری بر زندگی و آثار و ایده‌های دکتر بهرام مقدادی منتقد ادبی مشهور ایرانی اختصاص داده شده و در پی آن،نقد مفصل و تحلیلی دکتر محمد ضیمران را درباره کتاب دانشنامه ادبی که آخرین اثر دکتر بهرام مقدادی است،به چاپ رسیده است.

از جمله مطالب دیگر این شماره از جمله می‌خوانیم: مقاله ای درباره تأثیر پذیری فروغ فرخ زاد از پرویز داریوش،احمدرضا احمدی،یدالله رؤیایی و سهراب سپهری نوشته محمود کیانوش منقد ادبی برجسته ایرانی،گزارش مفصلی از دیدار دکتر صدرالدین الهی روزنامه نگار و منتقد حوزه فرهنگی با شهریار غزل سرای معروف و مقاله مفصل دکتر منصوره تدینی درباره ویژگی‌های پسامدرنیستی کاظم تینا نویسنده کمتر شناخته شده ایرانی.

اما در بخش داستانی این شماره هم از جمله داستان‌هایی از نوید حمزوی،قباد آذرآیین و کامران سلیمانیان به چاپ رسیده است و در قسمت شعر این شماره هم اشعاری از اکتاویوپاز با ترجمه محمد شریفی نعمت آباد و اقبال معتضدی به چاپ رسیده است.

گفتنی است که اقبال معتضدی صاحب امتیاز و مدیر مسئول این ماهنامه است،علی عظیمی نژادان سردبیری این شماره را بر عهده دارد و رکسنا حمیدی هم مسئول بخش داستانی این مجله است.