به گزارش هنرآنلاین، خسروسینایی زنگ افتتاحیه پرفورمنس آرت "هملت و تو" را به صدا درمی‌آورد.

"هملت و تو" به نویسندگی و کارگردانی حامد سلیمان‌زاده در حالی اجرای خود را در حضور جمعی از بزرگان عرصه هنر آغاز می‌کند که خسروسینایی نیز زنگ افتتاحیه آن را می‌نوازد.

حامد سلیمان‌زاده بعد از تجربه‌هایی نظیر "هملت و دیگران" و "هملت و من"، سومین نمایش این مجموعه را که آن نیز برگرفته از نمایشنامه هملت اثر ویلیام شکسپیر است، با نام "هملت و تو" اجرا می‌کند.

در آیین نخستین اجرای این نمایش که خسروسینایی آن را افتتاح می‌کند، هنرمندانی همچون ناصر تقوایی، محمدرضا اصلانی، شهرام مکری، اصغر همت، فرزاد مؤتمن، رامتین شهبازی، مجتبی راعی، مسعود رایگان و رؤیا تیموریان نیز حضور دارند.

بر اساس این گزارش، "هملت و تو" با جلوه‌ای مدرن و تجربه گرا و همچنین با اعتنا به شیوه‌های کارگاهی تولید شده است.

مبنای طراحی قاب‌های این اثر، استفاده از سه اصل اساسی (سکون، عدم تداوم و تکرار) بوده و در کلیت، از قوانینِ اجرایی پرفورمنس آرت تبعیت می‌کند.

در این اثر هنری، مجموعه‌ای از بهترین دانشجویان دانشگاه‌های تهران، هنر، سوره، تربیت مدرس، هنر و معماری و… در بخش‌های مختلف با سلیمان‌زاده همکاری می‌کنند.

این پرفورمنس آرت که بلیط‌های آن در سایت www.tik8.com قابل فروش است، از یکم تا پانزدهم اسفند ماه، ساعت ۱۹و ۳۰ دقیقه در محل سالن فنی‌زاده واقع در میدان فردوسی، خیابان ویلا (نجات اللهی)، کوچه مراغه، پلاک ۲، طبقه ۳ به روی صحنه می‌رود.

علاوه بر حامد سلیمان‌زاده، مصطفی ذره پرور، هه ژار رمضانی، مجتبی آدمیان در گروه کارگردانی این نمایش حضور دارند و محسن رنجبر و امید فولادوند طراحی صحنه، علی حیدری دراماتورژی، رسول سیفی طراحی حرکت، ساناز حاجیان، شیدا وقار و یگانه یوسفی طراحی صحنه و لباس، وحید محمدی و مصطفی زارعی گریم، جعفر پوینده نور، آراد عسگری موسیقی، عسل آقا حسنی عکاسی، محمد صادق زرجویان طراحی پوس‌تر و بروشور را انجام می‌دهند.

بازیگران "هملت و تو" نیز عبارت‌اند از امیر دولتخواه، بهداد بلیغ فر، محمد مازندرانی، حناعلی‌پور، پریسا صحبتی، علی صالحی، شبنم صداقت پناه، رضا عبدالله‌زاده، دیباحسینی، الهه غیابی، زهرا آقابلاغی، سپیده حاجی پروانه، احمدعادل نیا، هانیه ابراهیمی، شایان پناهی، فرزان مشیر آذین.

امین تارخ نمایش "به خواهرم نگو" را افتتاح می‌کند

امین تارخ نمایش "به خواهرم نگو" نوشته و کارعرفان پورمحمدی را 2 اسفند در مجموعه تئاتر محراب افتتاح می‌کند.

هم‌زمان با اجرای ویژه عکاسان و خبرنگاران نمایش " به خواهرم نگو" امین تارخ کلون در مجموعه تئاترمحراب را برای افتتاح این نمایش به‌صدا در می‌آورد.

نمایش "به خواهرم نگو" براساس یک داستان واقعی از کرامات امام رضا نوشته شده است.

ستوده حیدری، مسعود محرابی، مرتضی خالقی، ابوالفضل وزیری، آرمان شهبازی و فرنوش فرهنگ در این نمایش بازی می‌کنند.

سایر عوامل نمایش "به خواهرم نگو" عبارت‌اند از طراح صحنه و لباس: زری کریمی، موسیقی: دکتر بهنام رحیمی، برنامه‌ریز: مژگان حسینی، دستیار کارگردان: آوا (رضوان) کیشانی، عکس: فهیمه پاکروان، طراح پوستر و بروشور: سجاد نجفی، طراح گریم: مجتبی تقوی.

نمایش "به خواهرم نگو" در آستانه ایام فاطمیه، از 2 تا 20 اسفندماه ۱۳۹۴ هر شب ساعت 19 در سالن اصلی مجموعه تئاترمحراب به صحنه می‌رود.

مجموعه تئاتر محراب در خیابان ولیعصر، تقاطع خیابان امام خمینی (ره) واقع است.

فرهاد اصلانی در افتتاحیه نمایش باد شیشه را می‌لرزاند: " تئاتر به تئاتر شهر محدود نیست . "

نمایش " باد شیشه را می‌لرزاند " در شب آغازین همزمان با افتتاحیه سالن تئاتر مستقل تهران با حضور فرهاد اصلانی با استقبال مخاطب مواجه شد .

فرهاد اصلانی در بخشی از افتتاحیه این سالن گفت: افتخار بزرگی است که در افتتاح این سالن دعوت شده‌ام و به آقای کوشکی و دوستان محترمش تبریک می گویم و بهترین‌ها را در این فضای هنری برایشان آرزومندم .ولی به اعتقاد من در شرایط حال حاضر فقدان متون تئاتری ایرانی به شدت احساس می‌شود ، آداپته کردن متون خارجی نیز دردی از جامعه‌ی تئاتری دوا نمی‌کند ، تئاتر امروز بیشتر به سمت فرم گرایی رفته و علت اصلی آن نیز سانسور است ، در حالی که به اعتقاد من تئاتر هنر پیشروست ، تئاتر واکنش به مسائل و مصائب جامعه ، واکاوی انسان معاصر ، تحلیل منصفانی گذشته است و در نهایت تئاتر هنری است برای رصد کردن آینده‌ی بشر .

همه‌ی این‌ها را گفتم که این چند سؤال را از خودمان بپرسیم و در خلوت خودمان به دنبال پاسخ آن بگردیم ؛ آیا تئاتر تبدیل به یک محفل دورهمی شده است ؟ آیا تئاتر تنها یک بنگاه اقتصادی است ؟ آیا تئاتر راهی است برای ورود به دنیای سینما ؟ آیا اصولاً در تئاتر حرفی برای گفتن داریم ؟

این اثر که در سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به روی صحنه رفته است با هنرنمایی شهروز دل افکار، شهره رعایتی، مصطفی کوشکی هر روز به جز شنبه‌ها ساعت 20 مجدد در سالن تئاتر مستقل تهران به روی صحنه می‌رود .

همچنین از دیگر عوامل می‌توان به مرجان اسماعیلی (دستیار کارگردان و برنامه ریز ) ، مصطفی کوشکی ( طراح صحنه ) ، نوید گوهری ( موسیقی ) ، علی کوزه گر ( نور ) ، منصوره سهراب نژاد ( طراح لباس ) ، حسن جودکی ( مدیر تولید ) ، داوود پور همزه ( مدیر صحنه ) ، آرمان کوچکی ( طراح پوستر و بروشور ) ، شهرام خطی ، خشایار قائد رحمتی ( طراح تیزر ) سید محمد صادق زرجویان ( عکاس ) ، سارا حدادی ( مشاور رسانه ای و مدیر روابط عمومی ) و امیر قالیچی ( تبلیغات مجازی ) اشاره کرد .

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه تیوال و یا به صورت حضوری با مراجعه به سالن به آدرس خیابان جمهوری، خیابان رازی، نبش کوچه زند وکیل، پلاک ۵۰ بلیت این نمایش را تهیه نمایند .