به گزارش هنرآنلاین به نقل از ایلنا، محمدرضا فرجی مدیر امور سینماهای سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر درباره میزان مخاطبان فیلم‌های امسال جشنواره گفت: بیش از ۵۰۰ هزار نفر در سئانس‌های مختلف به تماشای فیلم‌ها نشسته‌اند و این استقبال به اندازه‌ای بود که در طول برگزاری جشنواره علاوه بر سئانس‌های معمول، ۹۰ سئانس فوق‌العاده نیز اجرا شد.

فرجی ادامه داد: میزان اشغال ظرفیت سالن‌های نمایش فیلم به‌صورت میانگین بالای ۷۵ درصد بود که آمار قابل قبولی است. در برخی سئانس‌ها میزان تکمیل شدن ظرفیت سالن ۵۰ درصد و در برخی سالن‌ها ۱۱۰ درصد بود.

وی با توضیح درباره این آمار افزود: در برخی از نوبت‌های نمایش؛ حدود ۳۰ الی ۴۰ نفر از مخاطبان که علاقه به تماشای فیلم داشتند به دلیل تکمیل شدن صندلی‌های سالن اصلی، روی زمین یا ایستاده فیلم‌ها را تماشا می‌کردند.

فرجی ادامه داد: درآمد حاصل از فروش بلیت‌های جشنواره تا ۶ هزار صندلی برای هر فیلم متعلق به ستاد برگزاری جشنواره است و بالا‌تر از آن به تهیه‌کنندگان تعلق دارد. همچنین تمامی درآمد حاصل از سئانس‌های فوق‌العاده به‌صورت مساوی (دو سهم ۵۰ درصدی) بین تهیه‌کننده هر فیلم و سینمادار تقسیم می‌شود.

فرجی افزود: فیلم‌های ابد و یک روز با ۲۵ سئانس، بادیگارد با ۲۱ سئانس، لانتوری با ۱۹ سئانس، بارکد با ۱۴ سئانس، اژد‌ها وارد می‌شود با ۸ سئانس، دختر با ۳ سئانس بیشترین نوبت‌های نمایش فوق‌العاده را داشته‌اند و در مجموع ۲۵ هزار بلیت فقط در سئانس‌های فوق‌العاده فروخته شده است.

وی ادامه داد: در مجموع میزان استقبال از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر بر اساس آمار بیشتر از دورهای قبل بوده است و امسال افزایش قابل توجهی را شاهد بودیم. در دوره سی و سوم جشنواره فیلم فجر میزان حضور مخاطبان در سالن‌های سینما به ۴۰۰ هزار نفر و تعداد سئانس‌های فوق‌العاده به ۴۰ سئانس رسیده بود درحالی‌که امسال میزان حضور مخاطبان به ۵۰۰ هزار نفر و تعداد سئانس‌های فوق‌العاده به ۹۰ سئانس رسید.