سرویس معماری هنرآنلاین: علاقه‌مندان به معماری و دنیای معماران، همچون دوستداران دیگر رشته‌های هنری تمایل دارند تا از تازه‌ترین فعالیت‌ها و دست‌آوردهای هنرمندان شاخص این عرصه باخبر شوند و در جریان شکل‌گیری آثار طراحان قرار بگیرند. پروژه‌های معماری طراحان بزرگ معاصر هم به همین ترتیب همواره مورد کنجکاوی مخاطبین حرفه‌ای این آثار بوده؛ به همین دلیل در سلسله گزارش‌هایی به معرفی تازه‌ترین پروژه‌های معماران شاخص معاصر می‌پردازیم.


بیارنکه انگلس و گروه معماری او ( BIG )روزهای پرکاری را پشت سر می‌گذارند. علاوه بر اینکه طراحی پاویون گالری سرپنتین سال 2016 به آن‌ها سپرده شده، این گروه طرح های برج اداری مارپیچ نیویورک را منتشر کردند، این ساختمان در 65 طبقه تراس‌های آبشاری شکل برای هر طبقه دارد.

در طراحی تراس ها از فضای سبز استفاده شده، این تراس‌ها هم بخش استراحت و جلسه‌های کارکنان محسوب می‌شوند هر طبقه را به طبقه بعدی متصل می‌کنند. تراس‌های مارپیچ این برج هر کدام به قسمت‌های مهمی از شهر دید دارند از جمله رودخانه‌ی هادسن، پارک مرکزی، مرکز شهر.

این برج لوکس اداری با امتیاز A و مساحت 870000 متر مربع در زمین‌های ناحیه‌ی هادسن، نیویورک ساخته خواهد شد. فضاهای اداری به سه صورت باز، مشترک و متصل طراحی شده‌اند. پنجره‌های بزرگ و ارتفاع سقف بلند و قابل توجه از ویژگی‌های منحصر به فرد ساختمان هستند.


معماری سالن کنسرت ونوس شهر هامبورگ، با اجرا شدن پوسته‌ی سفید دیوارهای داخلی مجموعه، یک قدم به اتمام کار خود نزدیک تر شد. طراحی سالن کنسرت به دست گروه معماری سوییسی هرزوگ و د مورورن انجام شده و کار اجرای ساختمان تا ژانویه‌ی سال 2017 به اتمام خواهد رسید.

قسمت همکف این مجموعه در نوامبر سال 2016 برای عموم افتتاح می‌شود و سالن کنسرت آن در مرحله بعدی راه اندازی می‌شود. برای ساخت دیوارهای این مجموعه و انتخاب بهترین متریال ممکن، تحقیقات بسیاری انجام شده؛ در طراحی نمای ساختمان از متریال های سنگین و متراکم پانل های فیبر گچی استفاده شده که منعکس کننده صدا هستند و سپس به وسیله تو رفتگی‌های حلزونی شکل روی نما، صدا در داخل سالن پخش می‌شود.

استیون هال و گروه معماری او دست به کار ساخت موزه هنرهای ناجینگ سیفنگ در منطقه ای سرسبز با چشم اندازی به شهر ناجینگ چین هستند. در این موزه به بررسی دیدگاه‌های موجود در نقاشی چینی و لایه‌ها و ویژگی‌های رمزآلود آن پرداخته شده و به صورت بصری در طراحی آن به نمایش درآمده است. حجم این ساختمان از یک رشته مارپیچ تشکیل شده است که از گذرگاه‌های مسطح همکف شروع و در طبقه بالا به صورت یک گالری معلق به نمایش در می‌آید. طراحی محوطه این سازه، با استفاده از دیوارها و گیاهان به شکل بامبو تکمیل کننده طراحی این بنا است. سیستم گرمایش و سرمایش این ساختمان از طریق زمین تأمین می‌شود. آب مورد نیاز این ساختمان نیز از تصفیه آب باران به دست می‌آید.

نورمن فاستر، طراحی برج اداری و رفاهی جدید دبی را منتشرکرد. این برج در مرکز اصلی مالی و اداری دبی ساخته خواهد شد. برج ICD Brookfield Place در نزدیکی برج خلیفه ساخته می‌شود و یکی از مناظر دیدنی و جذاب این برج 31 متری خواهد بود.

53 طبقه از این برج با مساحت 275000 متر مربع، به طراحی دفاتر اداری لوکس، 45000 متر مربع سایت به طراحی فروشگاه، مرکز خرید و باشگاه ورزشی و 5500 متر مربع به طراحی فضای سبز اطراف، اختصاص داده می‌شود.

رندرهای جدیدی از طراحی مجتمع مسکونی " موزه هزاره" توسط معمار بریتانیایی، زاها حدید، منتشر شده‌اند که طراحی داخلی این مجموعه را نشان می‌دهند. نام این مجتمع مسکونی از موقعیت مکانی سایت آن گرفته شده است، این ساختمان در نقطه مقابل پارک موزه میامی ساخته خواهد شد و ساکنان این مجموعه شاهد منظره ای تا ساحل میامی خواهند بود.

این مجتمع مسکونی دارای 62 طبقه و 83 واحد است و پیش بینی می‌شود که به عنوان نشانه ای از معماری معاصر در این شهر معرفی شود. موزه هزاره میامی با مساحت 4600 متر مربع تا سال 2018 به اتمام خواهد رسید.

طبق اعلام رسمی، شرکت بین المللی آ اِم اِی مسوول بازسازی مرکز تجاری تاریخی و مشهور کافکاس دس وستنز (کادِوِ) در برلین است. از هنگام افتتاح این مجموعه در سال ۱۹۰۷، کادِوِ به عنوان بزرگ‌ترین دپارتمان تجاری در اروپا، با فروشگاه‌های متنوع و صنایع دستی منحصر بفرد خود را معرفی کرده است.