سرویس تجسمی هنرآنلاین: هنرهای تجسمی اگر در روزگاران گذشته فقط از ابعاد زیباشناسانه مورد بررسی قرار می‌گرفت اما سالهاست که نگاه مفهومی و اعتراضی به مسایل مختلف اجتماعی دارد. در نمایشگاه هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر که این روزها در موسسه صبا برپاست، یک هنرمند جوان در اثر چیدمانی خود علاوه بر ابعاد زیباشناسانه، نوعی اعتراض اجتماعی را نیز به نمایش گذاشته است.

لطیف شکری در چیدمان "بدون عنوان" خود با پارچه‌های مچاله شده در قاب‌های کوچک چوبی سیستم آموزشی کشور را که در حال یکسان‌سازی استعدادهاست مورد انتقاد قرار داده است. او در این اثر خود نشان می‌دهد که چگونه سیستم‌های قدرتمند می‌توانند به وسیله فشار هرچیزی را درون چهارچوب‌های در نظر گرفته شده جای دهند.

او در استیتمنت اثر خود در این نمایشگاه نوشته است: "هدر رفتن استعدادها به عنوان یک عارضه در سیستم‌های آموزشی یکسان‌ساز همواره به عنوان یک دغدغه مورد توجه‌ام بوده، چرا که از نزدیک آموزش و مسایل مرتبط با آن را لمس کرده‌ام."

هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر این روزها در حالی نمایشگاه آثار خود را در برابر دید علاقمندان به هنر قرار داده که متفاوت‌تر از دوره‌های گذشته نگاه خود را به هنر معاصر و مفهومی اختصاص داده است.

برای دیدن آثار هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر می‌توانید همه روزه تا 17 اسفندماه به موسسه فرهنگی هنری صبا در خیایان ولیعصر، نرسیده به چهارراه طالقانی، جنب ساختمان فرهنگستان هنر مراجعه کنید.