سرویس موسیقی هنرآنلاین: تالار کارنگی منهتن، به عنوان یک سالن بزرگ و بلندآوازه در روز 28 اسفندماه سال جاری میزبان محمد معتمدی و گروه بین‌المللی همراهش خواهد بود.

به‌نوشته‌ی پایگاه خبری تالار کارنگی منهتن، برنامه‌ معتمدی، یک هم‌نوازی تلفیقی از آواهای کهن سرزمین‌های مختلف است که در اجرای آن، روزاریو رمندیتا گوئره‌رو خواننده‌ مشهور و صاحب سبک در آواز فلامنکو به همراه یک گروه از نوازندگان کشورهای گوناگون او را همراهی خواهند کرد.

برنامه‌ معتمدی شامل چندین قطعه‌ی آوازی از موسیقی سنتی ایران زمین بوده و این کنسرت از مدت‌ها پیش با نام "قصیده" و با همین ترکیبی که برشمردیم، به نقاط مختلف جهان سفر می‌کند.

در اجرای این کنسرت سالوادور گیته‌رز، پابلو مارتین جونز، اوروکو، تره‌مندو، حبیب مفتاح بوشهری و نیز سینا جهان‌آبادی نوازنده‌ کمانچه با این دو خواننده به‌روی صحنه می‌روند.

پایگاه خبری تالار کارنگی در ادامه‌ خبر مختصری از گذشته و سوابق محمد معتمدی را آورده و او را یکی از اساتید جوان این عرصه خوانده است. در ادامه‌ این خبر به معنای واژه‌ قصیده و جایگاه این ساختار شعری در ادبیات فارسی پرداخته شده و نویسنده از این رهگذر نقبی هم به خاستگاه‌های مشترک فرهنگ‌های دو خواننده در تاریخ قدیم و زمان هم‌زیستی مسلمانان و اروپاییان در سرزمین اندلس زده است.