به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران نمایش زارع شیکاگو اثری است از مارک توین که یکی ازمشهورترین نویسنده‌های تاریخ ادبیات ایالات متحده به شمار می‌رود و کتاب‌هایی همچون "سرگذشت هکلبری فین،" و"شاهزاده و گدا،" را در تاریخ ادبیات جهان به ثبت رسانده است.

اثر "زارع شیکاگو"ترجمه کریم کشاورز و تنظیم گابریل تیموری می‌باشد و کارگردانی این نمایش را رضا وثوقی انجام داده است.

وثوقی در خصوص این نمایش عنوان داشت:"زارع شیکاگو" نمایش‌نامه‌ای‌ست در دو پرده با کاراکترهایی محدود.

وی در مورد موضوع این نمایش بیان داشت:مدیر روزنامه‌ی"زارع شیکاگو،" که از کار بیست‌ساله‌اش خسته شده ، قصد دارد برای نشریه‌اش سردبیری استخدام کند تا خود فرصتی برای استراحت داشته باشد.در ابتدا آرتور به دفتر روزنامه می‌آید و تقاضای کار می‌کند. او تحصیل‌کرده‌ی رشته‌ی کشاورزی‌ست ومتخصص این‌کار. با این حال، به علت این‌که از برخی مطالب روزنامه ایراد می‌گیرد و ضعف‌های آن را به مدیر گوش‌زد می‌کند، رد می‌شود. او که به پول احتیاج دارد می‌پذیرد به‌عنوان مستخدم در اداره‌ی روزنامه مشغول به کار شود و مدیر با خواسته‌ی او موافقت می‌کند. سپس، سام ـ که شیادی چاپلوس و بی‌نهایت زرنگ - است نزد آقای مدیر می‌آید. این مرد جوان، که اندک سررشته‌ای از کشاورزی و روزنامه‌نگاری ندارد، با تملق و چرب‌زبانی مدیر را متقاعد می‌کند که با حقوقی بسیار بالا او را استخدام کند. در عوض، قول می‌دهد به‌زودی تیراژ روزنامه را بسیار افزایش دهد.سام سرتاسر روزنامه‌ی کشاورزی"زارع شیکاگو" را با مزخرفات و دستورالعمل‌های مسخره پر می‌کند و روزنامه را به چاپ‌خانه می‌فرستد. دیری نمی‌گذرد که خبر می‌رسد"زارع شیکاگو" شهر را به هم ریخته و هزاران نسخه از آن به فروش رفته است. این در حالی است که پیش از آن این روزنامه‌ی تخصصی خریداران محدودی داشته است.

مژگان وثوقی ،محمد نجفی ، مهرناز اسکندریان ،جواد طوسی ،امین اسکندریان ،الناز محمد زاده ،عدنان کاظمی ، سعیده کاظمی و محسن لولایی بازیگران این نمایش خواهند بود.

علاقمندان برای تهیه بلیط این نمایش می‌توانند ازطریق سایت تیوال و گیشه فرهنگسرای نیاوران اقدام نمایند.