به گزارش هنرآنلاین ، زنگ افتتاح نمایش "یک سیب برای دو نفر" نوشته منوچهر اکبرلو و به کارگردانی حمیدرضا ملاحسینی جمعه شب با حضور جمعی از هنرمندان توسط لیلی رشیدی نواخته شد.

نمایش "یک سیب برای دو نفر" به نویسندگی منوچهر اکبرلو و کارگردانی حمیدرضا ملاحسینی با حضور لیلی رشیدی و جمعی از علاقمندان در تالار هنر افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم، شهرام کرمی رییس تالار هنر ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران در این مراسم گفت: خوشحالیم که افتتاحیه رسمی نمایش"یک سیب برای دو نفر"با حضور لیلی رشیدی که در زمینه تئاتر و به خصوص تئاتر کودک و نوجوان چهره شناخته شده ایست انجام می‌شود.

همچنین لیلی رشیدی با اظهار خرسندی از حضور در تالار هنر و اجرای آغازین این نمایش اظهار کرد: خرسندم که همکاری منوچهر اکبرلو نویسنده خوب نمایش کودک و نوجوان و حمیدرضا ملاحسینی یک کار تجربی است و امیدوارم تئاتر کودک و نوجوان ما که متاسفانه جسارت و تجربه گرایی اش کم است به این سمت پیش برود.

وی بیان کرد: آرزو می‌کنم تولیدات کودکان و نوجوانان به سمتی نوین و با دغدقه های عمیق تری پیش رود؛ دلم می‌خواهد نمایش‌های کودک و نوجوان تئاترهایی پرجسارت باشند و از کلیشه‌های مرسوم دور شوند و فضاهای تجربی نظیر این نمایش را تجربه کنند.

حمیدرضا ملاحسینی کارگردان این نمایش نیز در سخنانی عنوان کرد: این نمایش با متنی از منوچهر اکبرلو به صورت کارگاهی به مدت یکسال تمرین شده است با موضوعی ضد جنگ که این روزها دغدغه خیلی از هنرمندان در حیطه‌های مختلف می‌باشد، تولیدشده است.

وی در ادامه افزود:نمایش یک سیب برای دو نفر، روایت آدم‌هاست.آدم‌هایی که هر روز در زندگی خود با مسائلی کوچک وبزرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.نمی‌توان برای بچه‌های امروز فقط و فقط از آموزش‌های سطحی، بایدها و نبایدهای تکراری، نزدیکی و پرهیز از روزمرگی گفت.کودک امروز اتفاقات را با ذهن نا بالغ خود به راحتی درک و تجزیه و تحلیل می‌کند.پس نباید از کودکان این نسل غافل شد در ادامه زنگ افتتاح نمایش "یک سیب برای دو نفر" توسط لیلی رشیدی که چهره شناخته شده ای در عرصه تاتر و تلویزیون کودک و نوجوان است نواخته شد.

نمایش"یک سیب برای دو نفر" به کارگردانی حمیدرضا ملاحسینی و نقش‌آفرینی علیرضا دری، عبد آتشانی، آنالی شکوری و مانلی دری هر روز جز شنبه‌ها ساعت 17:30 در تالار هنر واقع در میدان هفت تیر، ورزشگاه شیرودی، خیابان شهید مفتح خیابان ورزنده به صحنه می‌رود.

سایر عوامل این نمایش عبارت‌اند از: طراح و کارگردان: حمید رضا ملاحسینی، مشاور کارگردان: رضا عباسی، آهنگساز: عبد آتشانی، طراح و اجرای پروجکشن: رامین بهادری، طراح حرکات فرم: شبنم کرمانی، طراح لباس: زیبا موسوی، طراح صحنه: سپیده حسینی، برنامه ریز و تهیه کننده: مینا ساوری، دستیار کارگردان: حمیدرضا گودرزی، منشی صحنه: مریم رادپور، مدیر صحنه: سحر یوسف زاده.

افتتاح دو نمایش در تماشاخانه‌ی ایران‌شهر با حضور قوام‌السلطنه

آیین آغاز نمایش داستان‌های میان‌رودان و رقص مرگ بی لالا سه‌شنبه‌شب در لابی تماشاخانه ایرانشهر با حضور مجید رجبی معمار، مدیرعامل مجموعه خانه هنرمندان ایران، محمدعلی نجفی کارگردان و بازیگر نقش قوام‌السلطنه در سریال معمای شاه، محمد امیر یاراحمدی نویسنده،قاسم زارع بازیگر، اصغر دشتی، مرتضی میر منتظمی، احسان فلاحت پیشه و ... برگزار شد.

در این مراسم مجید رجبی معمار رئیس تماشاخانه ایرانشهر با تقدیر و تشکر از عوامل جشنواره تئاتر فجر، در خصوص سبقه مکان تماشاخانه ایران‌شهر اظهار داشت: "نمی‌خواهم تعریف سیاسی کنم که پادگان به تماشاخانه تبدیل‌شده است. این کار هنرمندانه‌ای بوده است که عده‌ای در نظر گرفتند. به شکل سنتی از زمان جنگ جهانی دوم پادگان متفقین و مرکز تدارکات لشکر انگلیس بوده است. بعدها به ارتش ایران منتقل شد و تا سال‌های بعد انقلاب ادامه داشته است. این همتی که هم مسئولان اجتماعی تهران در آن دوران کردند و هم مسئولان ارتش استقبال کردند که بالاخره این فضای خوبی داریم."

وی با اشاره به نیاز سالن‌های بیشتر در تهران با توجه به تعداد زیاد هنرجو و دانشجوی هنر تأکید کرد: "همه باید تلاش کنیم امکانات و ظرفیت‌های بیشتری فراهم کنیم. ما پیگیری می‌کنیم و هنوز بخشی از این پارک بالاخره لازم است به ما منتقل کنند. نقشه داریم و برای خودمان فکر داریم که در زمینی در ضلع غربی مجموعه‌ای وسیع راه‌اندازی کنیم؛ لذا دوستان هنوز فکر می‌کنند زمان واگذاری نرسیده است ولی بسیار پیگیریم که هر چه سریع‌تر زمین را بگیریم. امیدوارم آنجا بتوانیم یک مجتمع وسیع تئاتری - سینمایی فراهم کرد".

رجبی معمار درباره وضعیت درخواست‌های رسیده به تماشاخانه ایرانشهر گفت: "شاید بیش از 240 درخواست برای سال آینده داریم. ما حداکثر ظرفیتی که می‌توانیم ایجاد کنیم 30 تا 35 اجراست. نیاز است فضاهای جدید ایجاد شود. شهرداری تهران تلاش دارد و مجموعه ارزشمند صبا امیدواریم مسائل نور و صدایش حل شود که در مراحل آخر است و تنها چند میلیارد ناقابل نیاز است. اگر به‌زودی افتتاح شود یک باب و فضای خوب به تئاتر تهران اضافه خواهد شد."

در ادامه مراسم یاسر خاسب، کارگردان نمایش "رقص مرگ، بی‌لالا" بابیان این نکته که نمایش سال گذشته با حضور بهرام ریحانی، هنرمند فقید تئاتر کلید خورده بود و او باوجود مبارزه با بیماری سرطان، در تمرین‌ها حاضر می‌شد، از هنرمندان درگذشته چون مجید عبداللهی و مجید بهرامی یادکرد و نسبت به ابتلا و شیوع وسیع بیماری سرطان در میان هنرمندان و مردم ابراز ناراحتی کرد.

علی شمس، کارگردان نمایش "داستان‌های میان‌رودان" نیز با اظهار این مطلب که "امیدوارم ناتوانی و اضمحلال جزم‌اندیشی و دگماتیسم در تئاتر جای خود را به گسترش و سیطره زیباشناسی محدودی دهد که مسلط است بر جان و افکار برخی از افراد مشغول در تئاتر ایران هستند. انگ کج‌سلیقگی و کم سلیقگی گسترده شود." خواهان حضور رنگ‌های مختلف در تئاتر ایران شد.

محمدعلی نجفی، پیشکسوت سینمای کشور نیز با تأکید بر اینکه مدت زیادی از وقت خود را صرف تماشای نمایش می‌کند، ساخت سالن‌های جدید در تهران را نیازی اساسی خواند.

نمایش داستان‌های میان‌رودان به کارگردانی علی شمس و بازی داریوش موفق، رامین سیار دشتی، آرش فلاحت پیشه، اصغر پیران، سام کبودوند، فرزین محدث، آرش بزرگ زاده، هاشم آذرهوا، حمید دربانی، علی برقی و تهیه‌کنندگی امیرحسین شفیعی از سه‌شنبه 13 بهمن 1394 تا جمعه 28 اسفند 1394 رأس ساعت 19:30 در سالن استاد سمندریان روی صحنه می‌رود.

نمایش رقص مرگ، بی لالا به کارگردانی یاسر خاسب نیز با بازی مایکل اولفیک، یاسر خاسب، احمد مطوری، پردیس زارع، ساناز نجفی رأس ساعت 17 در همان سالن اجرا می‌شود.