به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران؛ مهران هاشمی که در دومین دوره برگزاری جشنواره "دایره خلاق"با موضوع طراحی ست مبلمان شهری متناسب با فضای شهری منطقه 12 در جمع هیات داوران این رویداد قرار دارد، درباره آثار رسیده به دبیرخانه اظهار داشت: موضوعی که برای امسال انتخاب شد نسبت به سال گذشته بسیار پیچیده‌تر است. سال قبل موضوع طراحی نیمکت بود اما امسال موضوع ست مبلمان شهری است که به نوبه خود موضوع پیچیده‌ای است. از طرف دیگر این ست باید متناسب با وضعیت جغرافیایی منطقه 12 باشد.

وی در این باره ادامه داد: طبیعتاً کسانی که در این جشنواره شرکت کرده‌اند باید هم نسبت به اقلیم تهران شناخت داشته باشند و هم منطقه 12. به علاوه نسبت به ست‌های مبلمان شهری هم اطلاعات کافی داشته باشند. تمام این موارد در کنار هم ما را به این نتیجه می‌‎رساند که ارائه طرحی با این موضوع کار یک نفر نیست بلکه باید طراح صنعتی، معمار و یک مهندس شهرساز در کنار هم قرار بگیرند تا طرح کاملی را ارائه کنند.

هاشمی که در زمینه طراحی صنعتی چندین کتاب به رشته تحریر درآورده، افزود: در میان برخی از شرکت‌کنندگان که به صورت تیمی شرکت کرده بودند می‌دیدیم که به طور مثال 2 طراح صنعتی با یک معمار طرحشان را برای دبیرخانه ارسال کرده‌اند به همین دلیل این افراد به دلیل تخصص مشابه بیش از این که مکمل هم باشند هم پوشانی داشتند.

این عضو هیات داورن دومین جشنواره "دایره خلاق"درباره معیارهای داوری گفت: در بررسی آثار، تطبیق اثر با اقلیم تهران، منطقه 12، تناسب مبلمان شهری با محیط و قابل اجرا بودن آن، خلاقیت و ویژگی‌های فرهنگ ایرانی در نظر گرفته شد. بر این اساس بسیاری از آثار رسیده دارای نقص‌های بودند که از گردونه رقابت حذف شدند و در نهایت آثاری باقی ماند که بیشتر فاکتورهای یاد شده را داشتند.

گفتنی است مراسم اختتامیه جشنواره دایره خلاق با موضوع مبلمان شهری برای منطقه تاریخی 12 شهر تهران در 28 و 29 بهمن ماه برگزار می‌شود.