به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره "زندگی بدون دخانیات"علاقه مندان می‌توانند در راستای موضوعاتی نظیر سیگار، خانواده و جامعه، خانواده و مدرسه علیه دخانیات، سیگار، جوانان و نوجوانان، نقش زنان در کنترل دخانیات، افزایش قیمت، کاهش مصرف و قوانین کنترل دخانیات، حامی خود مراقبتی نسبت به ارسال آثار خود اقدام نمایند.

به گفته‌ی احسان گرایلی دبیرجشنواره "زندگی بدون دخانیات" با هدف بالا بردن سطح آگاهی جامعه در زمینه‌ی سلامت همگانی و در راستای امر مهمِ پیش‌گیری، به ترغیب مردم برای ایجاد زندگی سالم و بهداشتی، فعالیت می‌کند.

همچنین لازم به ذکر است که جوایز برگزیدگان در هر یک از بخش‌های پوستر، عکس و کاریکاتور به ترتیب نفر اول دیپلم افتخار و 30 میلیون ریال، نفر دوم دیپلم افتخار و 20 میلیون ریال، نفر سوم دیپلم افتخار و برگزیدگان چهارم تا ششم دیپلم افتخار و 10 میلیون ریال مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

آیین نامه جشنواره "زندگی بدون دخانیات" به شرح زیر است.

شرایط عمومی:

1- شرکت در جشنواره برای تمامی هنرمندان و علاقه‌مندان آزاد است. 2- ارسال آثار به معنای پذیرش تمامی مقررات این جشنواره است. 3- ستاد برگزاری، ارسال‌کننده را صاحب اثر می‌شناسد و در صورت تشخیص خلاف این نکته، برگزارکننده، تمامی امتیازهای متعلقه را سلب و آثار مربوطه را در هر مرحله از کار، از دور مسابقه حذف خواهد کرد. 4- دبیرخانه‌ی جشنواره به منظور بالا بردن سطح دانش و بینش همگانی و فرهنگ‌سازی در حوزه‌ی سلامت علی‌الخصوص مساله‌ی دخانیات، مجاز است آثار برگزیده را با ذکر نام خالق اثر، به هر شکل در فضای بیرونی و مجازی مانند چاپ و نشر یا بیلبورد منتشر کند و به نمایش عمومی و خصوصی بگذارد. 5- هر شرکت‌کننده، در هر یک از بخش‌های عکس، پوستر و کاریکاتور مجاز به ارسال حداکثر 5 اثر به دبیرخانه است. 6- همه‌ی آثار برگزیده‌ی جشنواره در کاتالوگ نهایی منتشر خواهند شد. آثار برگزیده باید با فرمت و حجم اصلی به دبیرخانه‌ی جشنواره فرستاده شوند. 7- در هر یک از بخش‌های پوستر، عکس و کاریکاتور، به 3 نفر دیپلم افتخار جشنواره و جایزه‌ی نقدی و به 3 نفر دیپلم افتخار اهدا خواهد شد (در مجموع به 18 نفر دیپلم افتخار و 9 نفر جایزه‌ی نقدی اهدا خواهد شد). 8- متقاضیان برای شرکت در مسابقه، نخست باید فرم الکترونیکی ثبتِ‌نام را بر روی تارنمای اینترنتی به نشانی: www.honarsalamat.com تکمیل کرده و سپس در همان صفحه، آثار خود را به صورت فشرده بارگذاری کنند. 9- گرفتن تصمیم نهایی در مواردی که در مقررات و شرایط حاضر پیش‌بینی نشده، بر عهده‌ی دبیر جشنواره است.

بخش عکس:

1- آثار باید با فرمت JPEG و حداکثر اندازه ضلع بزرگ هر عکس 2000 پیکسل باشد. 2- محدودیتی در انتخاب تکنیک عکس و عکاسی وجود ندارد اما عکس‌ها باید توسط فرایند عکاسی ثبت شده و در صورتی که عکس، مونتاژی از چند عکس است، تمام اجزای مورد استفاده در عکس باید توسط خود عکاس، عکاسی شده باشد. کلیپ‌آرت، تصاویر و پس‌زمینه‌های آماده که در فوتوشاپ استفاده می‌شوند باید به لحاظ حقوق کپی‌رایت متعلق به شرکت کننده باشد. 3- در صورتی که فرایند ثبت‌نام و عکس‌های ارسالی مطابق شرایط فراخوان نباشد، امکان شرکت عکس‌ها در داوری وجود ندارد. 4- آثار برگزیده باید در حجم و فرمت اصلی خود به دبیرخانه جشنواره فرستاده شوند.

بخش پوستر:

1- آثار باید با فرمت JPEG یا PDF در ابعاد A3 و با رزولوشن 150 باشد. 2- آثار برگزیده باید در ابعاد 70*50 و با رزولوشن 300 در قالب رنگی CMYK به دبیرخانه جشنواره فرستاده شوند.

بخش کاریکاتور:

1- آثار باید با فرمت JPEG در ابعاد بین (21*30) A4 و (30*42)A3 و با رزولوشن 72 باشد. 2- اصل آثار برگزیده اجرای دستی و پرینت آثار دیجیتال باید با امضای هنرمند در قطع بین A4 و A3 به جشنواره فرستاده شوند. آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره از تاریخ 10 بهمن تا 1015 اسفند ماه سال جاری در چرخه‌ی داوری قرار گرفته و برگزیدگان تا 20 اسفند معرفی خواهد شد. ضمناً اسامی داوران متعاقباً اعلام می‌شود.

نشانی دبیرخانه: تهران - ایوانک - فلامک شمالی - کوچه‌ی چهارم - پلاک 28 تلفن: 88574525